کد خبر: ۷۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
جریان های مختلف سیاسی که به دنبال دستیابی به پیروزی قاطعانه در مقابل رقبای خود هستند، گاهی دست به کارهایی می زنند که به نوعی هم خود و هم جناحشان را زیر سوال می برند؛ اما گاهی پا فراتر از اینها گذاشته می شود و تا آنجایی پیش می روند که به مصالح عمومی جامعه هم آسیب می زنند.
 روزنامه ابتکار در شماره پنجشنبه 14 مرداد در تشریح تیتریک نوشت: جریان های مختلف سیاسی که به دنبال دستیابی به پیروزی قاطعانه در مقابل رقبای خود هستند، گاهی دست به کارهایی می زنند که به نوعی هم خود و هم جناحشان را زیر سوال می برند؛ اما گاهی پا فراتر از اینها گذاشته می شود و تا آنجایی پیش می روند که به مصالح عمومی جامعه هم آسیب می زنند.

این روزنامه با انتشار عنوان توهین های سریالی، نوشت: با وجود اینکه سخنگوی وزارت ارشاد از لغو مجوز هفته نامه یالثارات خبر داده بود. این هفته نامه دیروز منتشر شد و بر روی دکه های روزنامه فروشی قرار گرفت! سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند روز پیش گفت: «اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات که نمایندگان سه قوه نیز در آن حضور دارند با رای اکثریت این نشریه را بنابر توهین های پی در پی بویژه به هنرمندان حاضر در جشن حافظ مجرم شناخت و مجوز این نشریه را مجددا لغو و پرونده را به دادسرا ارجاع داد.» اما پس از این اعلام وزارت ارشاد عبدالحمید محتشم مدیرمسئول نشریه به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است هیات نظارت بر مطبوعات نشریه را توقیف نکرده و به دادگاه ارجاع داده و دادگاه می تواند حکم توقیف بدهد. بنابراین به گفته مدیرمسئول نشریه کماکان بدون توجه به نظر هیات نظارت منتشر خواهد شد.یالثارات در نوبت های قبلی که توسط دولت یازدهم مورد توقیف واقع شده بود توانست دادگاه را قانع کرده و مجددا به فعالیت خود ادامه دهد.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان ترمز سقوط اقتصاد، می نویسد: حسن روحانی پس از 6 ماه در گفت و گوی زنده تلویزیونی در حالی از عملکرد خود دفاع کرد که هجمه های بسیاری از سوی مخالفان در سال پایانی به دولت او شده است. دستاورهای برجام و رشد اقتصادی محل بحث بسیاری از رسانه و کارشناسان امروز است.
دولت یازدهم اگرچه توانست طی سه سال گذشته رشد منفی اقتصاد کشور را مثبت کند، اما تصورات و انتظارات ایجاد شده از به نتیجه رسیدن برجام سبب شد تا عملکرد دولت در رفع نابسمانی های اقتصادی در 8 سال دولت احمدی نژاد چندان به چشم نیاید.

بدون شک مسیر ترمیم اقتصاد نیازمند بهبود زیرساخت هایی است که با معجزه ای چند ساله و یا حتی یک قرارداد و توافق برطرف نخواهد شد. روحانی گفته بود: برای اینکه در بخش تولید کشور را در مسیر رونق قرار دهیم به سرمایه داخلی و خارجی و یا حمایت بانک ها و بودجه دولت نیاز داریم. بودجه دولت محدود است و سرمایه گذاری داخلی هم بدون کمک بانک ها نمی توانند کاری انجام دهند. در این خصوص باید بانک ها را متحول کنیم. لایحه ای را هم برای تقویت بانک ها به مجلس تقدیم کرده ایم. با این حال دولت روحانی در این سه سال علیرغم کاستی هایی که در تحقق وعده های خود داشت توانست تا حدود زیادی ترمز سقوط اقتصاد را در این سال بکشد. اما به گفته برخی کارشناسان، کاری که دولت در سال پایانی باید انجام دهد پالایش مدیرانی است که عملکرد مناسبی در سه سال گذشته نداشته اند.

این روزنامه با درج عنوان اوباما: ترامپ شایستگی ریاست جمهوری آمریکا را ندارد، آورد: رئیس جمهوری آمریکا گفته است که نامزد جمهوری خواهان شایستگی به عهده گرفتن سمت ریاست جمهوری را ندارد و این پرسش را مطرح کرد که چرا جمهوری خواهان همچنان از نامزدی وی حمایت می کنند. رئیس جمهوری فرانسه نیز از نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا به عنوان مردی یاد کرد که با گزافه گویی و افراط گری هرکسی از جمله وی را به حال تهوع وا می دارد.

به گزارش ایلنا ، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر عدم شایستگی «دونالد ترامپ» برای بر عهده گرفتن ریاست جمهوری آمریکا گفت: باید نقطه ای باشد که بگویید: «دیگر بس است». ترامپ در روزهای اخیر به دلیل حمله به پدر و مادر «همایون خان» سرباز مسلمانی که در جنگ عراق کشته شد، مورد انتقاد قرار گرفته است. پدر این سرباز در همایش ملی حزب دموکرات از مواضع دونالد ترامپ در مورد مسلمانان انتقاد کرده بود. وی همچنین به دلیل حمایت از انضمام کریمه توسط روسیه مورد انتقاد قرار گرفته است. اوباما گفت که وی در گذشته با روسای جمهوری و نامزدهای حزب جمهوری خواه اختلاف هایی درباره سیاست های کشور داشته است اما افزود که هرگز فکر نمی کرده که یک نامزد جمهوری خواه توان انجام وظیفه به عنوان رئیس جمهوری را نداشته باشد. اوباما افزود: «نامزد جمهوری خواهان شایستگی خدمت به عنوان رئیس جمهوری را ندارد و دائما این نکته را ثابت می کند. این که او به خانواده یک سرباز جان باخته در جنگ حمله می کند که چنین فداکاری فوق العاده ای کرده اند، به این معنی است که وی اصلا آماده انجام وظیفه در این سمت نیست.»

روزنامه ابتکار همچنین در صفحه نخست «دولت در آینه مجلس»، «دچار مشکل می شدیم!»، «پیشنهاد بی سابقه آملی لاریجانی برای مذاکرات حقوق بشری با اروپا»، «مشروطه 110 ساله» و «بازی ابومازن در زمین عربستان و رژیم صهیونیستی» را بررسی کرد و در ستون سرمقاله عنوان «به «دموکراسی» نگاهی دوباره باید کرد» به قلم رضا دهکی را انتشار داد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: