کد خبر: ۷۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
سخنان تلویزیونی روحانی پر از عدد و رقم های امیدوارانه بود، خسته نباشید اما؛ روحانی از نباید توهین به مردم گفت، از توهین کنندگان نگفت- از کاهش قاچاق گفت، از مبادی قانون نگفت، از دستاوردهای مثبت اقتصادی گفت، از موانع و سد راه های آن نگفت.
روزنامه اعتماد در شماره چهارشنبه 13 مرداد در تیتر یک در گزارشی به گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی با مردم پرداخت و نوشت: سخنان تلویزیونی روحانی پر از عدد و رقم های امیدوارانه بود، خسته نباشید اما؛ روحانی از نباید توهین به مردم گفت، از توهین کنندگان نگفت- از کاهش قاچاق گفت، از مبادی قانون نگفت، از دستاوردهای مثبت اقتصادی گفت، از موانع و سد راه های آن نگفت.

این روزنامه با انتشار عنوان در قلعه «یوز» با محافظان «توران»، می نویسد: توران، نخستین بار در سال ٥١ به عنوان منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان محیط زیست درآمد. امیرخان، شکاربان آشنای منطقه، نخستین کسی بود که به فکر افتاد از گونه های جانوری منطقه حفاظت کند. ضلع شمالی منطقه، خارج از پارک، ٧٠٠ هکتار محوطه فنس کشی شده درست کرده اند برای جانورانی که نیاز به تکثیر در اسارت دارند. ٧ آهو و ١١ گورخر تحت حفاظت فعلا از ساکنان این محوطه اند. تامین یونجه و آب برای این ١٨ راس از وظایف روزمره محیط بانان این منطقه است. 

از دو محیط بانی که در پاسگاه بودند، آنکه سن و سال بیشتری دارد و موهایش رنگ سفیدی گرفته، مسوول رسیدگی به آبشخورهاست. ١٥ سال سابقه کار دارد و هر روز با کامیونی راهی آبشخورها می شود و تانکرها و منابع آب را پر می کند. از گوشه های فنس ٧٠٠ هکتاری چشم می گیرم تا آهوها و گورها را ببینم. با دوربین به چشم می آیند کنار آبشخورها ایستاده اند و باز نگاه می کنند.

روزنامه اعتماد با اشاره به عنوان استارت انتخاباتی اصلاح طلبان از مهرماه، آورد: اصلاح طلبان در تدارک ساز و کار مناسب برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند. آنها به دنبال آسیب شناسی عملکرد شورای عالی سیاستگذاری می خواهند اشکالاتی که در انتخابات مجلس بروز کرد را به حداقل رسانده و با ساز و کاری مطمئن وارد عرصه شوند. روز گذشته عبدالواحد موسوی لاری، نایب رییس شورای عالی سیاستگذاری و عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در این خصوص گفت: بحث های جدی اصلاح طلبان برای انتخابات از نیمه دوم امسال آغاز می شود و بعید می دانم تا پایان شهریور کار زیادی در این مورد انجام شود. اما بعد از شهریور و در مهرماه کارها را شروع خواهیم کرد. کار مشخصی هنوز در مورد انتخابات سال آینده در جریان اصلاحات آغاز نشده است، اما در جلسات اصلاح طلبان در این خصوص بحث هایی مطرح شده و تبادل نظر صورت می گیرد. اما کار انتخابات هنوز به صورت جدی در دستور کار اصلاح طلبان قرار نگرفته است.

طبیبیان: ادغام دو سازمان موفق نبود؛ عنوان دیگر این روزنامه محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: ترکش های فیش حقوقی مدیران نظام پولی و مالی کشور بیش از همه دامنگیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی شد و روز گذشته با دو حکم مجزا برای انصاری به عنوان ریاست سازمان امور استخدامی و نوبخت به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه رسما سازمان مدیریت و برنامه ریزی تجزیه شد. هفته گذشته شورای عالی اداری در جلسه ای حکم به تفکیک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داد، تا براساس این مصوبه دو سازمان «امور اداری و استخدامی» و «برنامه و بودجه» ایجاد شود. محمد طبیبیان، معاونت اسبق سازمان برنامه و بودجه است که در گفت وگو با «اعتماد» توضیح داد: بررسی عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی نشان می دهد در اجرا با موفقیت چندانی روبه رو نشد. از این منظر و با توجه به عملکرد ضعیف این سازمان شاید تفکیک دو سازمان برنامه و بودجه از امور استخدامی و ایجاد تشکیلاتی مجزا و ساختاری با پرسنل محدود، زمینه ساز رسیدگی بیشتر به هر دو بخش مورد اشاره باشد.

روزنامه اعتماد با انتخاب عنوان شرط «رستم» برای آزادی بابک، نوشت: «وعده به شرط آزادی» هم به سرنوشت پیچیده متهم نفتی اضافه می شود. زنجانی برای رهایی از حکمی که او را بیش از دو سال و نیم در بازداشت موقت نگه داشته، دست به هر کاری می زند، بی نتیجه است. موضوعی که از مدت ها پیش رسول کوهپایه زاده بر آن تاکید داشته و عنوان می کرد که شرکای موکلش حاضرند به ایران بیایند و برای تودیع وثیقه برای آزادی زنجانی اعلام آمادگی کرده اند، گویی این روزها در حال تحقق است. این بار نام تاجیکستان هم در کنار نام ترکیه و امارات قرار می گیرد اما با این تفاوت که مرد تاجیکی حاضر است برای آزادی زنجانی مبلغ بدهی او را پرداخت کند. «رستم» شریک تاجیکستانی متهم نفتی اگرچه وعده امیدوارکننده ای به زنجانی می دهد اما آن را مشروط به صدور حکمی از سوی دستگاه قضایی می داند. او اعلام کرده حاضر است ضمانتنامه ای بانکی برای پرداخت بدهی شریکش صادر کند اما با این شرط که به محض امضای ضمانتنامه، زنجانی از زندان آزاد شود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «پاسخ وزارت خارجه به متهم حمله به سفارت سعودی: حمله به اماکن دیپلماتیک توجیه پذیر نیست»، «شهر تهران 230 ساله شد»، «حرکت «ششم» توسعه »، «با تصمیم جدید ثبت احوال: آمار «طلاق» دیگر اعلام نمی شود» و «مجلس دنبال می کند: تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» را منتشر کرد و در ستون نگاه روز عنوان «حیف یا میل؟» به قلم عباس عبدی تحلیلگر و روزنامه نگار را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: