کد خبر: ۷۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 01 August 2016
بانكداري ايراني - بیمه ایران در گذشته 50درصد از بازار را در اختیار داشت که در سه سال گذشته به 39درصد تقلیل یافت و این رقم در چند ماه اخیر به 32درصد رسیده است.
 بانكداري ايراني - مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران با بیان اینکه سهم این شرکت به 32 درصد بازار بیمه کشور کاهش یافته است، گفت: باید برای سهم خود از بازار بیمه تلاش کرد.

مجید پورکیانی داشت: بیمه ایران در گذشته 50درصد از بازار را در اختیار داشت که در سه سال گذشته به 39درصد تقلیل یافت و این رقم در چند ماه اخیر به 32درصد رسیده است.

وی با بیان این که این کاهش موجب شده تا در ورود و خروج پول به این شرکت مشکلاتی پیش آید، اظهار داشت: چاره ای جز حضور فعالانه و حفظ سهم خود در بازار بیمه نداریم.

پورکیانی با یادآوری اینکه شرکت های دولتی نیز الزامی برای استفاده از خدمات بیمه ای این شرکت ندارند اظهار داشت: شرایط کسب و کار برای بیمه ایران با کل شرکت های بیمه ای برابر است و از این رو حفظ بازار و مشتری به مزیت هایی که شرکت های بیمه در ارایه بیمه نامه ها لحاظ می کنند، باز می گردد.

وی درباره حاکمیت شرکتی در بیمه ایران و اینکه گفته می شود برای این کار باید از دخالت هیات عامل در هیات اجرایی جلوگیری کرد، گفت: حاکمیت شرکتی از استانداردهای مهم در کشورهای پیشرفته است و در ایران نیز اگر بخواهیم به سمت شفافیت پیش برویم باید حاکمیت شرکتی را پیاده کنیم.

پورکیانی در ادامه اظهار داشت: اصول حاکمیت شرکتی با تغییر نام و جا به جایی پست های مدیریتی انجام نمی شود بلکه باید سه کمیته اصلی شامل کمیته ریسک، منابع انسانی و حسابرسی در شرکت مستقر شود.

مدیرعامل بیمه ایران خاطر نشان کرد: تغییر در معاونت ها و هیات مدیره بدون داشتن این سه کمیته که ابزار اصلی در حاکمیت شرکتی هستند، بیشتر بی اختیار کردن هیات مدیره است تا اینکه بخواهد اصول حاکمیت شرکتی را پیاده کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: