کد خبر: ۷۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 01 August 2016
روحانی دستور داد تا هنگام اطمینان از تامین حقوق زنان در فرصت های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد.
 روزنامه اعتماد در شماره دوشنبه 11 مرداد در تشریح تیتر یک با اشاره به پیگیری های شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری درباره تبعیض جنسیتی در آزمون استخدامی، نوشت: روحانی دستور داد تا هنگام اطمینان از تامین حقوق زنان در فرصت های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد.

این روزنامه با انتشار عنوان در جست وجوی کاندیدا نیستیم، در گفت و گو با علی شکوری راد، آورد: نحوه مواجهه اصلاح طلبان با انتخابات ریاست جمهوری آنقدرها هم روشن و شفاف نیست که پیش از این تصور می شد. عده ای معتقدند بدون اما و اگر باید از همین امروز اعلام کنیم که تنها و تنها از حسن روحانی حمایت می کنیم. در مقابل، عده ای دیگر می گویند تداوم حمایت اصلاح طلبان از روحانی باید منوط به بررسی عملکرد وی و آغاز گفت وگوهای سازنده با روحانی و دولتمردانش باشد. علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی از جمله کسانی است که می گوید ما در جست وجوی کاندیدای انتخابات ٩٦ نیستیم و به طور طبیعی کاندیدای ما روحانی است. اما این دلیل نمی شود نقایص و اشتباهات دولت را نبینیم و گوشزد نکنیم. 
روزنامه اعتماد با درج عنوان مرّ قانون برای متهمان انتخابات ٨٨ رعایت شود، نوشت: محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در پاسخ به این سوال «اعتماد» که نزدیک به شش سال از آغاز حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی می گذرد، آیا این ستاد اقدامی در خصوص رفع محدودیت های این دو نفر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ انجام داده است، گفت: «ستاد حقوق بشر آنچه را وظیفه خود می داند این است که مر قانون در مورد اینها رعایت شود. در مورد سران فتنه محدودیت های خاص اجتماعی منظور شده است. این نوع محکومیت در همه دنیا براساس مصادیق مختلف رایج است. یعنی همه را به یک شکل تنبیه نمی کنند. بر اساس قانون اجازه دارند نهادهای حکومتی فردی را با سلب بخشی از حقوق اجتماعی شان تنبیه کنند». لاریجانی با اشاره به اینکه آنچه را ما بر آن نظارت داریم این است که مر قانون در مورد محکومان و متهمان انجام شود، یادآور شد: «طبیعتا دستگاه قضایی مسوول اجرا و صدور حکم است.»
واکنش سپاه به توهین علیه ارتش، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: واکنش ها به اظهارات حسن عباسی در مورد ارتش که کار را به شکایت ارتش از این فعال سیاسی اصولگرا کشانده است همچنان ادامه دارد. پس از اظهارنظر فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش نوبت به اظهارنظر مسوول روابط عمومی سپاه رسید تا از تلاش ها برای ایجاد شکاف میان نیروهای مسلح انتقاد کند و آن را محکوم به شکست بداند. مسوول روابط عمومی کل سپاه تاکید کرد: ارتش و سپاه ید واحده و مشت آهنین ملت ایران برابر جبهه دشمن هستند. به گزارش ایلنا، در پی انتشار گزیده ای از اظهارات یکی از کارشناسان که در تاریخ 89.4.3 در جمع دانشجویان دانشگاه تهران با موضوع «سند راهبردی نیروهای مسلح امریکا»، پیرامون «ارتش» ایراد شده است، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، مسوول روابط عمومی کل سپاه اظهار کرد: انتشار ویدیو مربوط به بخشی از سخنان یکی از کارشناسان پیرامون ارتش که در 6 سال قبل و در تیرماه سال 1389 و در جمع دانشجویی ایراد شده است، اقدامی سوال برانگیز به شمار رفته و به واسطه اهداف تفرقه افکنانه قابل تامل بوده و می تواند مورد پیگرد قرار گیرد. 
روزنامه اعتماد با انتخاب عنوان وضعیت قرمز در اطراف آثار هخامنشی، آورد: آن روزها که کارشناسان موسسه شرق شناسی شیکاگو، ستیغ آفتاب مرودشت را گره می زدند به تاریخ خفته در زیر خروارها خاک و هر روز بخشی از تاریخ این سرزمین را دوباره متولد می کردند، شاید تصور این را هم نداشتند که روزی خشکسالی و سوء مدیریت ها به جان نتیجه تمام تلاش هایشان بیفتد و لرزه بر اندام ستون هایی بیندازد که هزاران سال استوار، پا در زمین سفت کرده اند. چند سالی است که تخت جمشید طعم خشکسالی را با صدای نشست زمین های اطرافش می چشد، نشست زمین و بهره برداری بی رویه از سفره های آب زیرزمینی اتفاق تازه ای نیست، و شاید در بسیاری نقاط دیگر ایران و جهان تبدیل به امری بدیهی شده باشد، اما در نزدیکی نقش رستم و تخت جمشید این اتفاق مساوی است با آسیب به آثار تاریخی ملی و جهانی.
این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «پاسخ روحانی مقدمه بسیج سازمان رای» را به قلم شهربانو امانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران منتشر کرد.
روزنامه اعتماد همچنین در نیم صفحه نخست به نشر عنوان های «لیلی گلستانی: اگر ما را جدی نگیرید بهتر هم هست» و «آیت الله جنتی: خرید رای رایج شده است» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: