کد خبر: ۷۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - 29 July 2016
خیلی از تحلیل گران بین المللی معتقدند که طلا شرایط خوبی در سطح جهان خواهد داشت و لذا سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری روی طلا می کنند.
خبرگزاری خبرآنلاین  نوشت: خیلی از تحلیل گران بین المللی معتقدند که طلا شرایط خوبی در سطح جهان خواهد داشت و لذا سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری روی طلا می کنند.

در این یادداشت به قلم مرتضی ایمانی راد آمده است: در یادداشتی که در ابتدای سال ٢٠١٦ منتشر کردم گفتم که در این سال سرمایه گذاری روی طلا در مقایسه با سرمایه گذاری های دیگر ، سرمایه گذاری خوبی است ، ولی نمی توان انتظار یک روند صعودی را در این سال از طلا داشت .
این برداشت تا کنون درست بوده است . به نظرم میرسد که در ششماهه دوم سال ٢٠١٦ و در سال ٢٠١٧ همین وضعیت برای طلا وجود داشته باشد و در این مدت نیز نمی توان از طلا انتظار یک روند جاندار صعودی داشت . دلیل این پیش بینی هم مشخص است .

اگر به مواضع صندوق بین المللی پول خطاب به کشورهای G20 توجه کنید ، از این کشورها خواسته است که جهان در آستانه رکود بوده و لازم است که هر یک از این کشورها سیاستهای انگیزشی خاصی را دنبال کنند. از طرف دیگر مشخص است که چنین وضعیتی در امریکا وجود ندارد و علیرغم مشکلات اقتصادی هنوز از اقتصاد مستحکمی برخوردار است .

در نتیجه اقتصاد امریکا در مدت اشاره شده از کشورهای رقیب خود موفق تر خواهد بود و لذا دلار امریکا کماکان یک پول قدرتمند در جهان باقی خواهد ماند. حتی اگر آمارهای امریکا به تدریج خرابتر شود ممکن است دلار همچنان قدرت خود را حفظ کند، چون ممکن است که سایر کشورهای وضعیت بدتری را تجربه کنند. خلاصه اینکه دلار امریکا در این دوران قوی باقی خواهد ماند و به همین دلیل طلا نمی تواند یک روند صعودی درست کند. چون عامل مهم و تعیین کننده بهای طلا در بازارهای جهانی ، به شرایط بسیار خاصی که تکرار آنها بسیار نامحتمل است ، به دلار امریکا وابسته است و هر چه دلار امریکا قوی تر شود بهای طلا در بازارهای جهانی کاهش می یابد.

بنابراین بهترین شیوه سودگرفتن در یکسال و نیم آینده از بازار داخلی و خارجی طلا ، استفاده از نوسانات بسیار تکرارشدنی این فلز گرانقیمت است ، در حالی که لنگرگاه معاملات بهتر است به سمت خرید متمایل باشد. ضمنا برای خرید بلند مدت بهترین پول برای خرید طلا با ریال است تا ارزهای دیگر .
برچسب ها: چشم انداز طلا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: