کد خبر: ۷۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - 29 July 2016
این سند تاکید می کند پیامدهای مثبت غیراقتصادی تعطیلات نیز در کنار آثار اقتصادی باید موردتوجه قرار بگیرد و در بررسی پیامدهای اقتصادی نیز می گوید توجه به بهره وری اهمیت بیشتری از میزان تعطیلات دارد و در تحلیل های اقتصادی برای برآورد هزینه های تعطیلات هم، معمولا نقش تعطیلات در شکوفایی بخش هایی مثل گردشگری مغفول می ماند.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره پنجشنبه هفتم مرداد در تشریح تیترنخست با اشاره به نظرسنجی حاصل شده از کارشناسان بخش مسکن، نوشت: 55 درصد این افراد اعتقاد دارند ساخت و ساز نیز در نیمه دوم امسال رونق خواهد گرفت. علت افزایش انتظار برای رونق ساختمانی در یکی، دو فصل آینده، اثرگذاری تسهیلات ساخت بر رفتار سازنده ها در ماه های گذشته است که به شکل «توقف تعمیق رکود و پایان ریزش تیراژ ساخت» در آمار پروانه های ساختمانی بروز کرده است.


این روزنامه در مطلبی دیگر با عنوان دو پیـام متنـاقض از واشنگتـن، آورد: «مجید تخت روانچی» معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران بر این باور است که آنچه رفع تحریم ها را با کندی مواجه کرده است، مربوط به سه عامل است که باعث شده تا توازن در تعهدات متقابل روی کاغذ وجود داشته باشد؛ اما در عمل با مشکلاتی روبه رو باشیم. او دلیل اول کندی برجام را مربوط به بانک های بزرگ و نه کوچک می داند و معتقد است: «مقداری از این مشکلات به تحریم های اولیه آمریکا برمی گردد که این موضوع باعث نگرانی برخی موسسات مالی اروپایی می شود.» مجید تخت روانچی با اشاره به اینکه از دید ما از واشنگتن دو پیام می آید؛ ابراز کرد: «یکی از وزارت خارجه آمریکا که می گوید در انجام کارهای بانکی و مالی با ایران هیچ مشکلی وجود ندارد و پیام دوم از سوی اوفک می آید که ناقض پیام اول است.»

روزنامه دنیای اقتصاد با بررسی عنوان تعطیلی دوروزه آخر هفته، نوشت: یک سند رسمی تهیه شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، با انتقاد از دیدگاه هایی که تعداد تعطیلات در ایران را زیاد می دانند این دیدگاه ها را غیرواقعی عنوان کرده است و می گوید: ایران پس از کشور یمن، کمترین تعطیلات را در جهان دارد. این سند تاکید می کند پیامدهای مثبت غیراقتصادی تعطیلات نیز در کنار آثار اقتصادی باید موردتوجه قرار بگیرد و در بررسی پیامدهای اقتصادی نیز می گوید توجه به بهره وری اهمیت بیشتری از میزان تعطیلات دارد و در تحلیل های اقتصادی برای برآورد هزینه های تعطیلات هم، معمولا نقش تعطیلات در شکوفایی بخش هایی مثل گردشگری مغفول می ماند.

سه سناریوی هیجان بورس، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: روز گذشته، شاخص سهام رشد 724 واحدی را تجربه کرد. این جهش یک درصدی در شرایطی اتفاق افتاد که حجم و ارزش معاملات رونق چندانی را نشان نمی داد. حمایت مشهود برخی کدهای حقوقی در ابتدای معاملات عاملی مصنوعی در جهت رشد شاخص محسوب می شد. در توجیه این حمایت ها سه سناریو بررسی می شود که در حالت نخست، خوش بینی به تغییر شرایط مطرح است. حمایت سازمانی برای ایجاد فضای مناسب دومین سناریوی مورد بررسی است. اما در سناریوی سوم که احتمال بیشتری دارد، بحث خوش آمدگویی برخی حقوقی ها برای تنظیم روابط آینده گمان می رود.

روزنامه دنیای اقتصاد در ستون سرمقاله عنوان «فرایند تولید تا توزیع» به قلم قاسم تقی زاده خامسی و در ستون نگاه هفته عنوان «جاده دوسویه» را برجسته و منتشر کرد.

این روزنامه در ضمیمه آخر هفته عنوان «رد پای آل سعود در پرونده 11سپتامبر» را به چاپ رسانید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: