کد خبر: ۷۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - 27 July 2016
مدیرعامل بورس کالای ایران از رئیس جدید سازمان بورس اوراق بهادار خواستار تعریف شاخص برای بورس کالا شد.
مدیرعامل بورس کالای ایران از رئیس جدید سازمان بورس اوراق بهادار خواستار تعریف شاخص برای بورس کالا شد.

به گزارش  تسنیم؛ حامد سلطانی نژاد صبح امروز در نشست روسای جدید و پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار که با حضور محمد قضاوی معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد و شرف‌شاهی معاون وزیر اقتصاد و مدیران عامل بورسها و ارکان بازار سرمایه و سایر نهادهای مالی تحت نظارت در محل این سازمان برگزار شد گفت: در دوران ریاست محمد فطانت بر صندلی سازمان بورس، ورود محصولات کشاورزی به بورس کالای ایران رونق بهتری گرفت.

وی افزود: بورس کالا محل عرضه طرح های ملی است و بر این اساس باید از ظرفیتهای آن برای توسعه بخش واقعی اقتصاد کشور استفاده شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران اضافه کرد: همچنین این بورس محل شفافی برای معاملات و تقاطع عرضه و تقاضاست که بر این اساس مقاومتهایی نیز در این زمینه اعمال و ابراز می شود.
وی اذعان داشت: یکی از مشکلاتی که در سالهای گذشته در این بورس حل شد، عرضه محصولات پتروشمیی و افزایش معاملات آن است به طوری که در 4 ماه گذشته حجم معامله محصولات پتروشیمی نسبت به سایر گروهها از افزایش بیشتری برخوردار بوده است و این موضوع مورد استقبال بخش پایین دستی نیز قرار گرفته است.

سلطانی نژاد در ادامه از رئیس جدید سازمان بورس خواستار تعریف شاخص برای بورس کالا شد و گفت: در حال حاضر بورس کالا در دوران کودکی خود به سر می برد و در نسل های اول بورس کالایی قرار دارم.

وی افزود: در کشوری همچون چین با وجود اقتصاد کمونیستی، بزرگترین بورس های کالایی در این کشور فعالیت می کنند و بر این اساس باید تلاش کنیم نا نقش بورس کالا در بازار سرمایه افزایش پیدا کند.

مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار داشت: توسعه معاملات مشتقه و اهرمی برای مدیریت ریسک های بازار سرمایه از جمله موضوعاتی هستند که باید به آن پرداخته شود.
وی گفت: در سال گذشته تامین مالی سلف عادی و سلف موازی در بورس کالای ایران حدود 11 هزار میلیارد تومان بود که از این میزان 10.3 میلیاردتومان مربوط به معاملات سلف عادی و 700 میلیارد تومان مربوط به اوراق سلف موازی بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: