کد خبر: ۷۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۵ - 18 July 2016
جانشین مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس از نصب پنج سکوی جدید در پارس جنوبی طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال تولید گاز ایران از پارس جنوبی به روزانه ۵۴۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.
فرخ علیخانی ظهر دوشنبه در بازدید خبرنگاران از فاز ۱۹ پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی یک میدان گازی مشترک بین ایران و قطر است که دولت تلاش ویژه‌ای برای افزایش برداشت از این میدان مشترک دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران برای برداشت گاز از پارس جنوبی ۲۴ فاز با ظرفیت برداشت روزانه ۸۲۰ میلیون متر مکعب را طراحی کرده است، ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل فازها، امسال تولید گاز ایران از پارس جنوبی به روزانه ۵۴۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

جانشین مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس از راه‌اندازی شش سکوی پارس جنوبی تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: یک سکو در فاز ۱۹ راه‌اندازی شده و یک سکوی دیگر نیز در هریک از فازهای ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ تا پایان امسال نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این شش سکو باعث افزایش ۱۰۰ میلیون متر مکعبی برداشت روزانه گاز از پارس جنوبی می‌شود، افزود: تاکنون ۲۰ سکو در پارس جنوبی نصب شده است که در مجموع این میدان ۴۰ سکو برای برداشت گاز خواهد داشت.

علیخانی با اشاره به نصب همه سکوهای پارس جنوبی تا اوایل سال ۹۷، خاطرنشان کرد: ۱۰ سکو در شرکت صدرا و ۲ سکو در یارد شرکت ایزوایکو در بندرعباس هم اکنون در مرحله ساخت قرار دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: