کد خبر: ۷۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۵ - 16 July 2016
رئیس کل بیمه مرکزی گفت : برای توسعه بیمه های عمر در نظر داریم مجوز بیمه های تخصصی عمر را بزودی صادر کنیم.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت : برای توسعه بیمه های عمر در نظر داریم مجوز بیمه های تخصصی عمر را بزودی صادر کنیم.
 
 عبدالناصر همتی گفت: بیمه های عمر از دید کسانی که می خواهند این بیمه نامه را داشته باشند هم پس انداز است و هم پوششی برای فوت و از کار افتادگی و هم برای سرمایه گذاری مناسب است.

وی افزود: متاسفانه بیمه های عمر در کشور ما مهجور مانده و رشد نکرده و بیمه های انفرادی پس انداز فقط 6 درصد سبد دارایی صنعت بیمه را به خود اختصاص داده است. 

همتی افزود: باید برنامه ریزی جدی در بخش بیمه های اجتماعی داشته باشیم و گسترش دهیم و باید به بیمه های تخصصی عمر را وارد بازار کنیم. 

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در دنیا بیش از 50 تا 60 درصد پرتفوی و سبد دارایی بیمه ، بیمه عمر است گفت : افزایش ضریب نفوذ بیمه با رشد بیمه های عمر میسر می شود و ما می توانیم از طریق فروش بیمه های عمر به بازار سرمایه هم کمک کنیم. 

وی ادامه داد: منابعی که از راه فروش بیمه های عمر جمع می شود می تواند وارد بازار سرمایه شود و در خدمت توسعه اقتصاد کشور قرار بگیرد. 

رئیس کل بیمه مرکزی افزود : فروش بیمه های عمر هم پس انداز است و هم با هدایت به سمت بازار سرمایه سبب تقویت این بازار می شود. 

وی گفت : یکی از اقداماتی که صنعت بیمه در دنیا برای توسعه اقتصادی می کند از طریق بیمه های عمر و منابع ناشی از فروش این بیمه نامه هاست چون این بیمه نامه هم به مردم اعتماد می دهد و هم نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. 

همتی افزود: وقتی افراد پول خود را در بانک سپرده گذاری می کنند فقط سپرده گذاری انجام داده اند و از آن سود دریافت می کنند ولی وقتی بیمه نامه عمر می خرند هم سپرده گذاری می کنند ، هم سود می گیرند و هم در شرایط از کار افتادگی به آنها کمک می شود. 

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تورم سبب رشد نیافتگی بیمه های عمر است ، گفت : در شرایط تورمی بیمه های عمر رشد نمی کند ولی در حال حاضر خوشبختانه تورم به زیر 10 درصد رسیده است و ما امیدواریم با توجه به کاهش نرخ سود سپرده ها و اصلاح نرخ فنی بیمه های عمر به رونق و افزایش فروش بیمه های عمر کمک کنیم. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: