کد خبر: ۷۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۵ - 10 July 2016
بانکداری ایرانی ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از آمادگی بورس برای عرضه سهام عدالت پس از دریافت مصوبه مجلس برای رفع موانع خبرداد و گفت: ایده های نو از طریق بازار سرمایه تامین مالی می‌شوند.
بانكداري ايراني-   محمد فطانت امروز در افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در تهران با اشاره به افزایش حجم بازار سرمایه در دولت یازدهم، گفت: حجم بازار سرمایه از ۲۴۴ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ امروز به ۵۶۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. حجم معاملات بازار اولیه از ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش ۱۰۰ درصدی معاملات بازار سرمایه خبر داد و افزود: حجم معاملات در سه سال گذشته به خاطر توجه ویژه دولت به این بازار دو برابر شده و در سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی شده است. در هفته های اخیر هزار میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی مسکن منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه برای حمایت از ایده های نو و خلاقانه صندوق های سرمایه گذاری جسورانه را افتتاح کرده است، گفت: این صندوق های سرمایه گذاری را افراد حرفه ای اداره می کنند. این صندوق های جسورانه برای اولین بار در نمایشگاه بانک، بیمه و بورس حضور دارد و از بین افرادی که ایده های نو دارند ۴۳ نفر انتخاب شدند و ۲ هزار نفر اعلام آمادگی کردند تا در نشست های مربوط به این صندوق که نهمین نهاد مالی است شرکت کنند. این ایده های نو از طریق بازار سرمایه تامین مالی می شوند.

فطانت با بیان اینکه سرعت تامین منابع از طریق بازارهای مالی زیاد شده است، گفت: تامین مالی در بیمه از طریق فروش بیمه های عمر و در بازار سرمایه از طریق ابزارهای متنوع انجام می شود و به دلیل پیچیدگی این ابزارهای مالی، بازار سرمایه شرایطی را فراهم کرده تا مردم آشنایی کامل با ابزارهای مالی را پیدا کنند.

وی از افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه و افرادی که کدهای سرمایه گذاری گرفته اند خبر داد و گفت: سال ۹۲ شش و نیم میلیون نفر کد سهامداری داشتند و درحال حاضر ۱۰ میلیون نفر از طریق صندوق های سرمایه گذاری در این بازار فعال هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: