کد خبر: ۷۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۵ - 09 July 2016
پس از ماه‌ها چشم انتظاریِ مقامات ترکیه برای نجات صنعت به گل نشسته گردشگری این کشور، اولین گروه از گردشگران روس امروز با پرواز مسکو - آنتالیا وارد ترکیه شدند.
ترکیه سال‌هاست اولین انتخاب گردشگران روس برای سفرهای خارجی است و روس‌ها علاقه فراوانی به سواحل جنوبی آنتالیا و آلانیا دارند که خدمات کامل با قیمت مناسب به آنها ارائه می‌دهد.

اما پس از قطع روابط میان مسکو و آنکارا به دلیل سقوط یک جنگنده روسی در نزدیکی مرز سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه در ماه نوامبر سال گذشته، پوتین تحریم‌هایی را از جمله ممنوعیت سفر اتباع روسیه به ترکیه صادر کرد.

به نقل از خبرگزاری دوغان، اما پس از نامه آشتی‌جویانه رجب طیب اردوغان - رییس جمهوری ترکیه - به ولادیمیر پوتین، روابط دو کشور از سر گرفته شد.

در همین راستا، چندی قبل کرملین از رفع محدودیت‌های ایجاد شده برای صنعت گردشگری ترکیه شامل سخت‌گیری در اعطای ویزا و هشدار نسبت به عدم سفر شهروندانش به ترکیه خبر داد و آژانس‌های مسافرتی نیز روابط خود را با همتایان ترک خود از سر گرفتند.
 

آژانس فدرال گردشگری روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد فرآیند عادی‌سازی روابط و همکاری با ترکیه را در مقوله گردشگری آغاز کرده و در این راستا ممنوعیت در فروش تورهای گردشگری به مقصد ترکیه برداشته شده است.

پیش از این آژانس فدرال گردشگری روسیه به کسانی که قصد سفر به ترکیه را داشتند توصیه می‌کرد سطح بالای تهدیدات امنیتی علیه گردشگران را در این کشور در نظر بگیرند.

با این وجود دولت روسیه همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه ترکیه را به صورت کامل رفع نکرده است و همچنان مجموعه‌ای ازتحریم‌های اقتصادی خود علیه آنکارا، سختگیری در صدور ویزا، ممنوعیت در صدور اقلام کشاورزی و استخدام اتباع ترک را همچنان حفظ کرده است.

بر همین اساس، امروز (شنبه) اولین پرواز مسکو- آنتالیا پس از هشت ماه وقفه که حامل 189 گردشگر روس بود، در آنتالیا به زمین نشست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: