کد خبر: ۷۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۵ - 07 July 2016
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق و ریزگردها در هوای شهر اراک طی روز جاری به ۲.۵برابر حدمجاز رسیده، بنابراین وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس دراین شهر اعلام می شود.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روز چهارشنبه شانزدهم تیرماه، هوای اراک به دلیل غلظت بیش از حد استاندارد ذرات معلق، در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، امروز نیز بالاتر از حد مجاز قرار دارد و صبح امروز، ذرات معلق موجود در هوای این شهر، ۸۹میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که بیش از دو و نیم برابر حد مجاز است.

ابراهیمی کارنامی بیان داشت: استاندارد میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا ۳۵میکروگرم بر متر مکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت ناسالم هوا برای گروه های حساس در شهر اراک اعلام می شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: کیفیت نامناسب و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار است و این افراد به جز موارد ضروری باید از تردد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

گفتنی است کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی نیز روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار مهر اعلام کرده بود؛ تداوم وزش باد و گرد و غبار و همچنین کاهش دید افقی، تا پایان هفته در اکثر مناطق استان مرکزی پیش بینی می شود و احتمالا در آغاز هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: