کد خبر: ۷۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۵ - 30 June 2016
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعیین موضوع سواد رسانه‌ای به عنوان معیار رتبه بندی تمام محصولات دیجیتال کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمرتضی موسویان با اعلام این خبر گفت: درخواست ما از اعضای هیئت علمی جشنواره سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی این است که شاخص‌هایی را برای ارزیابی محصولات دیجیتال ثبت شده در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در چارچوب سواد رسانه ای پیشنهاد دهند.

رئیس همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در هفتمین نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی جشنواره سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی گفت: همه ما علاقمندیم سواد رسانه‌ای را به صورت ملموس و قابل فهم به سطح جامعه بیاوریم و این ارتقاء را از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: مبنای جشنواره سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی به این صورت است که تمام محصولاتی که برای دریافت مجوز به مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال مراجعه می‌کنند در معرض داوری همه مردم قرار خواهند گرفت و کار هیئت علمی جشنواره سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی این است که شاخص‌های داوری مردمی را تعیین کنند.

موسویان گفت: هم اکنون زیر ساخت‌های فنی برای داوری مردمی آماده شده است و عموم مردم می‌توانند با ورود به سامانه جشنواره سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی و وارد کردن کد ملی خود به داوری کلیه محصولات دیجیتال کشور بپردازند اما لازم است تا هیئت علمی جشنواره سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی هر چه زودتر شاخص‌های داوری مردمی را تعیین کند تا جشنواره سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی به صورت ماهانه برگزار شود.

رئیس همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی تاکید کرد: داوری مردمی محصولات دیجیتال در چارچوب سواد رسانه‌ای باعث افزایش سواد رسانه‌ای عموم مردم خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: