کد خبر: ۷۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۵ - 22 June 2016
با توجه به کاهش نرخ تورم و تک رقمی شدن آن، دولت می‌تواند نرخ سود بانکی را نیز مجددا کاهش دهد، زیرا این موضوع یکی از مهم‌ترین ابزارهای لازم برای ورود سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه و رونق آن قلمداد می‌شود.
با توجه به کاهش نرخ تورم و تک رقمی شدن آن، دولت می‌تواند نرخ سود بانکی را نیز مجددا کاهش دهد، زیرا این موضوع یکی از مهم‌ترین ابزارهای لازم برای ورود سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه و رونق آن قلمداد می‌شود.

ابوالقاسم آقادوست، نایب رییس هیات مدیره کارگزاری آثل در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در خصوص بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه نشان دهنده وضعیت کلی اقتصاد است؛ اظهار داشت: از آنجا که شرکت ها و واحدهای تولیدی حاضر در بازار سرمایه درگیر رکود و کمبود نقدینگی شدید هستند بازار سرمایه نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه به طور مستقل نمی تواند درگیر رکود شود و شرایط امروز بازار به دلیل مشکلات حاضر در اقتصاد کشور است، افزود:بازار سرمایه آیینه عملکرد شرکت ها و صنایع کشور است و نسبت به عملکرد آنها واکنش نشان می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سهام در هر کشوری زودتر از دیگر ارکان اقتصادی تحت تاثیر اتفاق‌ها قرار می‌گیرد، گفت:در ایران نیز این بازار به سرعت بر اثر عوامل اقتصادی و سیاسی تغییر می‌کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره مهمترین مشکل بازار سرمایه گفت: بزرگترین و مهمترین معضل امروز بازار کمبود نقدینگی است.

 آقادوست با تاکید بر تغییر نگاه سرمایه گذاری برای جلوگیری از ضرر و زیان گفت: این روزها وقت خرید است و  من به سرمایه گذاران توصیه می کنم به جای فروش سهام در ضرر، اقدام به تغییر نگاه سرمایه گذاری از کوتاه مدت به بلند مدت کنند .

وی با اشاره به اینکه سهامداری بلند مدت به طور قطع باعث سود می شود، اظهار داشت:سرمایه گذاران بلند مدت در شرایط امروز با استفاده بهینه از قیمت ها،اقدام به خرید سهام می کنند و به دنبال نوسان قیمت ها نیستند.

وی معتقد است سرمایه گذارانی که با دید کوتاه‌مدت در بازار سرمایه فعالند، بهبود شرایط بورس را هم موقتی قلمداد کرده و به سرعت از بازار خارج می‌شوند.

نایب رییس هیات مدیره کارگزاری آثل در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره راهکار بازگشت روند بازار سرمایه گفت: حمایت های دولتی و مسوولان بهترین راهکار برای بازگشت اعتماد به بازار سرمایه است.

وی معتقد است دولت می تواند با تحریک تقاضا سرمایه گذاران جدیدی را وارد بازار سهام کند .

آقادوست یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل مربوط به بازار سرمایه را کاهش نرخ سود بانکی دانست و گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم و تک رقمی شدن آن، دولت می‌تواند نرخ سود بانکی را نیز مجددا کاهش دهد، زیرا این موضوع یکی از مهم‌ترین ابزارهای لازم برای ورود سرمایه‌گذاران به این بازار و رونق آن قلمداد می‌شود

وی در ادامه اظهار کرد: مسئله بعدی اوراق بدهی و اسناد خزانه اسلامی است که به دلیل نرخ سود بالایی که دارند، به‌عنوان رقیبی برای بازدهی اوراق فعال هستند و بسیاری از افراد در شرایط رکودی ترجیح می‌دهند سراغ این اوراق بروند و در صورتی که نرخ سود این اوراق کاهش یابد، می‌تواند محرک خوبی برای بازار باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: