کد خبر: ۷۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۵ - 22 June 2016
راهکارهای برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های برزیلی بررسی شدراهکارهای برقراری روابط کارگزاری در دیدار هیات تجاری برزیل و بانک BNDES با دکتر حسین عیوضلو عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران بررسی شد.
راهکارهای برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های برزیلی بررسی شدراهکارهای برقراری روابط کارگزاری در دیدار هیات تجاری برزیل و بانک BNDES با دکتر حسین عیوضلو عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دراین نشست آقای آزردو مدیرکل توسعه و تجارت وزارت امورخارجه برزیل با رضایت بخش توصیف کردن سفر خود به ایران در دیدار با نمایندگان بانکهای ایرانی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: حامل پیام مثبت تقویت روابط بانکی بخشهای دولتی و حتی خصوصی خود با ایران هستیم.

وی با اشاره به جلسه اخیر سیستم بانکی برزیل با خزانه داری آمریکا (OFAC) از چراغ سبز آمریکا به بانکهای برزیلی برای همکاری با بانکهای ایرانی در قالب ارز یورو خبر داد.

آقای آزردو ضمن ابراز خرسندی از حضور قریب الوقوع موسسات رتبه‌بندی مشهور دنیا مانند Moody’s و Fitch به ایران، این امر را زمینه ساز گسترش روابط بانکهای جهانی بویژه بانکهای برزیلی ذکر کرد.
دکتر حسین عیوضلو ضمن تاکید بر روابط خوب بانک توسعه صادرات با بانکهای برزیلی در چند سال اخیر با اشاره شرایط پسا تحریم گفت: بعد از اجرایی شدن برجام با بیش از 50 بانک رابطه کارگزاری موثر برقرار شده است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تجدید روابط مطلوب گذشته با برزیل ادامه داد : با توجه به وضعیت ثبات ایران در منطقه، این کشور می تواند عامل گسترش روابط تجاری برزیل در منطقه نیز باشد.

دکتر عیوضلو افزود : این بانک اصول و استانداردهای بین‌المللی مبارزه با پولشویی را از طریق اداره مبارزه با پولشویی خود کاملا رعایت کرده و بیشتر با فعالیت در زمینه تقویت و تسهیل صادرات ، شرکت‌های بزرگ صادراتی را از خدمات خودبهره‌مند می کند.

وی اضافه کرد: این بانک بعضا به صورت سندیکایی برای تامین مالی پروژ‌ه‌های بزرگ با نهادهای دیگر همکاری می‌کند.

دکتر عیوضلو گفت: این بانک آماده است تا با مبادله اطلاعات و مدارک مورد نیاز بانکی، روابط سوئیفتی و کارگزاری با بانکهای برزیلی ازجمله بانک خوب BNDES برقرار نماید.

در پایان این نشست درخصوص موضوعاتی نظیر مبادله فهرست کارگزاران اصلی دو بانک برای تسهیل در مراودات و معرفی شرکتها و بانکهای خصوصی برزیلی به منظور افزایش سطح همکاریهای بانکی و همچنین نحوه تعامل بانکBNDES با شرکت های ایرانی بحث و بررسی لازم به عمل آمد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: