کد خبر: ۷۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 18 June 2016
یک مقام مسئول کارگری با انتقاد از نحوه واگذاری‌های اصل ۴۴، از دولت خواست مقابله جدی با رانت خواری و ویژه خواری را در دستور کار قرار دهد و تا کارخانه‌ای به مشکل خورد آن را سریعا به بخش خصوصی واگذار نکند.
یک مقام مسئول کارگری با انتقاد از نحوه واگذاری‌های اصل ۴۴، از دولت خواست مقابله جدی با رانت خواری و ویژه خواری را در دستور کار قرار دهد و تا کارخانه‌ای به مشکل خورد آن را سریعا به بخش خصوصی واگذار نکند.

داوود امیری - نایب رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مشکل امروز جامعه، تولید و صنایع ما عدم توجه به فرمایش مقام معظم رهبری است و اگر اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی عملیاتی شود و مدنظر قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی بحث تحریم یکی از موانع اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور بود ولی اکنون تاحدودی این مساله حل شده و باید بستر مناسب برای امنیت سرمایه‌گذار خارجی و سرمایه‌های داخلی فراهم شود تا رغبت به سرمایه‌گذاری در چرخه تولید به وجود آید.

امیری در عین حال با تاکید بر مبارزه دولت با رانت‌خواری و ویژه خواری اظهار کرد: خوشبختانه امروز به برکت وجود شبکه‌های مجازی و اطلاع رسانی بسیاری از رانت‌های پشت پرده و اختلاس‌ها رو می‌شود و نمود بیرونی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر آرامش بر جامعه حاکم شود در کنارش مبارزه با فساد هم انجام خواهد شد، افزود: موضوع پاداش‌های میلیونی و ویژه‌خواری از قدیم مطرح بوده و نمونه بارز آن را در تامین اجتماعی و برخی شرکتهای وابسته آن دیدیم اما دولت باید به دور از ملاحظات سیاسی و جناح بازی با چنین اتفاقات تلخی مقابله کند.

این مقام مسئول کارگری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نحوه واگذاری‌های اصل ۴۴ اظهار کرد: در سالهای اخیر سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه خصوصی سازی به درستی اجرا نشده و همین امر تبعاتی را به دنبال داشته است چرا که نگاهها این بود که تفکر حاکم بر مجموعه‌های واگذار شده خصوصی شود ولی متاسفانه خصولتی شد.

امیری تصریح کرد: این مجموعه‌ها با نگاه شبه دولتی واگذار شد ولی دولت باید جلوی این روند را بگیرد و اجازه ندهد تا یک کارخانه به مشکل خورد بلافاصله واگذار شود.

نایب رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بهترین روش خصوصی سازی یک مجموعه یا کارخانه این است که به کارگران و مدیران آن واگذار شود نه آنکه دستهای پنهانی و پشت پرده که مشخص نیست به کدام رانتی وابسته است، شرکتها، ‌ کارخانه‌ها و بنگاههای با سابقه ما را واگذار و کارگران آن را بیکار و روانه خانه‌ها کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: