کد خبر: ۷۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - 12 June 2016
بانكداري ايراني - بانك پاسارگاد به عنوان نخستين بانك نرخ سود بانكي را به 16 درصد كاهش داد. اين در حالي است كه هنوز بخشنامه جديدي در اين خصوص از سوي بانك مركزي صادر نشده است.
  بانكداري ايراني  - بانك پاسارگاد به عنوان نخستين بانك  نرخ سود بانكي را به 16 درصد كاهش داد. اين در حالي است كه هنوز بخشنامه جديدي در اين خصوص از سوي بانك مركزي صادر نشده است.

به گزارش بانكداري ايراني ،  شورای پول و اعتبار طي هفته جاري قرار است كه در خصوص  کاهش نرخ سود بانکی جلسه تشكيل دهد تا بتواند نرخ سود بانكي را با تورم هماهنگ كند.

در همين ارتباط بانك پاسارگاد در اقدامي ، نرخ سود سپرده بانكي را به 16درصد تقليل داد.  در حال حاضر تنها سود مشمول سپرده هاي يكساله بوده و براي مد‌تهاي پايين تر فعلا تغييري ايجاد نشده است.

بر اساس پي‌گيري خبرنگار  بانكداري ايراني از تمامي بانكهاي دولتي و خصوص فعلا برنامه ‌اي براي كاهش نرخ سود بانكي ندارند تا ابلاغيه اي از سوي بانك مركزي صادر شود.





گفتنی است:  نرخ سود کوتاه مدت 10 درصد ، سه ماهه12درصد ،شش ماهه 14 درصد و نه ماهه بانک پاسارگاد 15 درصد  می باشد.

پیش بینی می شود به دنبال کاهش نرخ سود در این بانک، دیگر بانک ها نیز به تدریج نسبت به انجام این مهم اقدام به عمل آورند, موضوعی که در صورت تحقق می تواند نقطه عطفی در مسیر خروج اقتصاد کشور از رکود محسوب گردد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: