کد خبر: ۷۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - 09 June 2016
استاندار قزوین با تاکید بر این‌که هر فرد جامعه‌یک محیط بان باشد، گفت: جلب مشارکت مردم در حفظ محیط‌زیست و فرهنگ‌سازی در این امر ضروری است.
فریدون همتی امروز در دیدار با مدیرکل، محیط‌بانان و مدیران محیط‌زیست استان اظهار کرد: فعالیت در حوزه حفظ و نگه‌داری محیط‌زیست کار دشوار و درعین‌حال بااهمیتی است که ضرورت توجه به این عرصه، در آموزه‌های دینی نیز بسیار تأکید شده است.

وی اضافه کرد: زندگی سالم درگرو داشتن یک محیط سالم است، با تحولات زیادی که در حوزه‌های فناوری اطلاعات پدید آمده است و با توجه به اهمیت توسعه و پیشرفت جامعه‌ی بشری که به‌عنوان یک نیاز مطرح است، حفظ و نگهداری عرصه‌ی زیست‌محیطی نیز یک مسئله مهم و استراتژیک است که در مسیر توسعه بایستی موردتوجه قرار گیرد.

استاندار قزوین ادامه داد: در این خصوص با توجه به این‌که بایستی مسیر توسعه را ادامه دهیم پیمودن این مسیر با تخریب محیط‌زیست همراه خواهد بود و در این عرصه بایستی تلاش ما ایجاد یک رابطه معناداری بین این دو موضوع مهم باشد.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حفظ محیط‌زیست تأکید کرد و افزود: سلامت انسان درگرو حفظ محیط‌زیست است و برای این امر حیاتی به فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و بسیج عمومی نیاز داریم تا مردم در کنار نیروهای حکومتی با حفظ این عرصه، ادامه‌ی سلامتی خود را نیز تضمین کنند که در این راستا رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثری را ایفا کنند.

همتی بر اهمیت نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در فرهنگ‌سازی حفظ محیط‌زیست تأکید کرد و گفت: توسعه‌ سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از سیاست‌های دولت است و با توجه به مواجه‌شدن دولت با مشکلاتی از قبیل تحریم‌ها و پایین آمدن قیمت نفت، این سازمان‌ها در کنار دولت می‌توانند در حفظ محیط‌زیست و ترویج این فرهنگ در بین مردم نقش پررنگی داشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که زندگی و ادامه‌ حیات نسل‌های فعلی و بعدی درگرو حفظ محیط‌زیست است، تصریح کرد: محیط‌زیست با تمامی راز و رمزش آیات و نشانه‌ خداوند است و هیچ موجود زنده‌ای بدون حکمت آفریده نشده است و موجودات به‌عنوان زنجیره‌ به‌هم‌پیوسته هستند و هرکجا حلقه‌ای از این زنجیره دچار اشکال شود ادامه‌ حیات دیگر موجودات نیز دچار اشکال می‌شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حفظ محیط‌زیست به‌عنوان یک بخش حیاتی، مهم، اساسی و زیربنایی در سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده است و دولت نیز در اجرایی کردن این سیاست‌ها در تلاش است.
انتهاي پیام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: