کد خبر: ۷۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - 03 June 2016
مقایسه الگوی تعطیلات ایران با اقتصادهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد وجود سه سوءتفاهم در این حوزه یکی از دلایل بهره‌وری و کارآیی اندک نیروی کار در اقتصاد ایران است. این سه سوءتفاهم با ساعت شروع به کار، حجم کار روزانه و تعداد روزهای کاری مرتبط است.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره پنجشنبه 13 خرداد در تشریح تیتر یک، نوشت: مقایسه الگوی تعطیلات ایران با اقتصادهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد وجود سه سوءتفاهم در این حوزه یکی از دلایل بهره‌وری و کارآیی اندک نیروی کار در اقتصاد ایران است. این سه سوءتفاهم با ساعت شروع به کار، حجم کار روزانه و تعداد روزهای کاری مرتبط است.

روزنامه دنیای اقتصاد زیر عنوان «تشدید دیپلماسی اقتصادی برای رفع هراس بانک‌ها» آورد: هیات اقتصادی-دیپلماتیک ایران در چهارمین ایستگاه از تور اروپایی خود در شرایطی امروز وارد ریگا پایتخت لتونی می‌شود که دیروز در استکهلم به‌عنوان سومین مقصد اروپایی خود، نشست‌های سیاسی و اقتصادی فشرده خود را با محوریت روابط دوجانبه، برجام، تحریم‌های بانکی و مسائل منطقه‌ای برگزار کرد. محمدجواد ظریف، ایران را محیطی امن برای سرمایه‌گذاری همه شرکت‌ها دانست و همه را برای سرمایه‌گذاری در ایران تشویق کرد. وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد روابط اقتصادی ایران و سوئد به جایگاه قبل بازگردد.
«انحراف اجاره‌بها با سرکوب سود»، از دیگر عنوان های روزنامه دنیای اقتصاد است که در پی آن می خوانیم: تنش ناشی از «کاهش دستوری نرخ سود بانکی» که اواسط سال گذشته در بازار اجاره مسکن به شکل «تغییر رفتار موجران» به‌وجود آمد، هم‌اکنون در آستانه فصل نقل‌و‌انتقالات ملکی باعث تضاد آشکار بین پیشنهاد موجران و خواسته مستاجران شده است. مالکان آپارتمان‌های اجاره‌ای به‌خاطر «دست‌کاری دو مرحله‌ای سود سپرده‌ها در سال94» انگیزه دریافت پول‌پیش را از دست داده‌اند؛ به‌طوری‌که غالب فایل‌های موجود در بنگاه‌های املاک حالت «فقط اجاره ماهانه» یا «اجاره بیشتر، رهن کمتر» پیدا کرده است. کمیابی فایل «رهن‌کامل» در بازار اجاره، «رکورد رشد تک‌رقمی اجاره‌بها» را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
این روزنامه با انتخاب عنوان «13 پیش‌بینی از آینده نفت» می نویسد: رشد 80 درصدی قیمت‌ها در پی اختلالات عرضه و رشد تقاضا ظرف 4 ماه اخیر موجب اندکی خوش‎بینی به آینده بازار نفت شده است. در این راستا، وال استریت ژورنال از افزایش پیش‌بینی قیمت نفت از سوی 13 بانک بین‌المللی برای سومین ماه پیاپی خبر داده است. این بانک‌های سرمایه‌گذاری، به‌طور متوسط قیمت نفت خام آمریکا در سال 2016 را 41 دلار و در سه ماه چهارم سال 48 دلار در هر بشکه برآورد کرده‌اند. با این حال، نگرانی از رفع اختلالات عرضه موجب گسترده شدن برآوردها از قیمت نفت شده است.
دنیای اقتصاد همچنین در صفحه نخست تحلیلی با عنوان «ریز دغدغه صنعت در 31 استان» منتشر کرد. این روزنامه در ستون سرمقاله نیز یادداشت «الزامات و موانع رونق اقتصادی» را به قلم «هومن کرمی» به چاپ رساند. 
روزنامه دنیای اقتصاد ضمیمه آخر هفته را با عنوان «معمای دستمزدهای دولتی» منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: