کد خبر: ۷۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - 03 June 2016
حجت‌الاسلام‌ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون‌اول دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای کروبی در نامه‌ای درخواست برگزاری دادگاه را کرده بود، آیا قوه قضاییه تمهیداتی برای برگزاری دادگاه انجام داده است؟ گفت: «تا زمانی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی به قوت خود باقی است کاری نمی‌شود کرد ...».
روزنامه شرق در شماره پنجشنبه 13 خرداد در تشریح تیتر یک، نوشت: حجت‌الاسلام‌ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون‌اول دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای کروبی در نامه‌ای درخواست برگزاری دادگاه را کرده بود، آیا قوه قضاییه تمهیداتی برای برگزاری دادگاه انجام داده است؟ گفت: «تا زمانی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی به قوت خود باقی است کاری نمی‌شود کرد ...».

روزنامه شرق با انتخاب عنوان «آیت‌الله جنتی چگونه رئیس شد»، نوشت: آیت‌الله سیدهاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان در گفت وگو با شرق در پاسخ این سوال که برخی می‌گویند رأی مردم در انتخابات حاوی پیام تغییر بود؟ اظهار داشت: چه تغییری؟! بالاخره انتخاباتی شد و منتخبانی انتخاب شدند و مجلسی تشکیل شد. برای ریاست مجلس خبرگان، بعضی داوطلب ‌شدند و بعضی‌ها هم سکوت ‌کردند، خب خیلی‌ها پیشنهاد کردند آقای هاشمی داوطلب شود. آقای جنتی درنهایت داوطلب شد. به نظر من روند به طور طبیعی پیش رفت. من تغییری را لمس نکردم.
روزنامه شرق با انتشار عنوان «مبارزه را حرام می‌دانستند اما بعد از پیروزی به انقلاب پیوستند» به نقل از نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نوشت: حجت‌الاسلام «سیدحسن خمینی» روز گذشته در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی گفتمان اسلام سیاسی امام‌خمینی(س)، در مراسم رونمایی از آثار بین‌المللی همایش، با اشاره به اینکه بحث امام درباره موسیقی، شطرنج و حضور زنان در جامعه، ورزش و تحصیلات بانوان در روزگار ایشان بسیار موج‌شکن و سدشکن بوده است، گفت: «انقلاب اسلامی ایران نه خودش و نه رهبرانش هیچ کدام متحجر نبوده‌اند و متحجران نیز پیش از انقلاب اهل مبارزه نبوده و آن را حرام می‌دانستند و نهایتا با مبارزه مخالفت نمی‌کردند، اما اینکه بعد از پیروزی به انقلاب پیوستند، بحث دیگری است».
این روزنامه با درج عنوان «یک لیستِ امیدیِ دیگر از راهیابی به بهارستان بازماند»، آورد: یک ماه پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم، سرانجام تکلیف چهار منتخب تبریز هم دیروز مشخص شد و یکی از نامزدهای لیست اصولگرایان تبریز، در بازشماری آرا توانست جای یک اصولگرای دیگر را بگیرد؛ اما هم‌زمان با اعلام این خبر از سوی شورای نگهبان، خبر حذف یکی دیگر از منتخبان «لیست امید» هم منتشر شد تا منتخب اهر و هریس، سومین چهره لیست امید باشد که پس از انتخاب، حذف شده است.
روزنامه شرق ستون سرمقاله را به عنوان «خشونت در گفتار سیاسی امام (ره) استثنا بر قاعده» نوشته «ابراهیم برزگر» استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی اختصاص داد.
«تونل ها پولی می شوند؟»، «60 سال بدون روزنامه 100 سال بدون سوسیس و کالباس»، «منتقدانی با ادبیات احمدی نژادی»، ««شرق» اجلاس 169 اوپک را بررسی می کند»، «مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س)» و «رئیس جمهوری: راه امام توسط خلف صالح ایشان دنبال می شود» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: