کد خبر: ۷۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - 30 May 2016
محمدرضا خباز در هفدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به راه‌کار جدید دولت برای کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل اظهار کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی متقاضی که به دلیل بدهی نمی‌توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند، می توانند به میزان مورد نیاز از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند.
استاندار سمنان گفت: به واحدهای تولیدی نیمه فعال استان یک تا سه میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید اعطا می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا خباز در هفدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به راه‌کار جدید دولت برای کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل اظهار کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی متقاضی که به دلیل بدهی نمی‌توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند، می توانند به میزان مورد نیاز از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به رقم ریالی این تسهیلات بانکی، تصریح کرد: این میزان وام از 10 میلیارد ریال تا سقف 30 میلیارد ریال است.

استاندار سمنان یادآور شد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت و وارد کردن اطلاعات خود، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

خباز با بیان اینکه استان سمنان یکی از نخستین استان‌هایی است که در این خصوص اقدام کرده است، افزود: تا کنون 96 واحد برای اخذ تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

استاندار سمنان تصریح کرد : استان سمنان 621 واحد تعطیل شده دارد که انتظار می‌رود متقاضیان بیشتری در این حوزه داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان سمنان چهار هزار و 600 میلیارد ریال از طرف دولت برای پرداخت وام به واحد‌های صنعتی و تولیدی مصوب دارد که باید مردم استان از این فرصت پیش آمده به بهترین نحو استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه رفع موانع تولید با هنفکری و همکاری درصدد افزایش بهره وری باشند تا سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اجرایی گردد.

بهروز اسودی با اشاره به مصوبات قبلی این کارگروه افزود ، تاکنون 154 پرونده در 16 جلسه قبلی این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون 351 مصوبه در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی داشته است.

وی ادامه داد: 40 درصد از مصوبات به طور کامل اقدام شده است، 50 درصد آن در دست اقدام و برای 10 درصد از آن اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی نیمه فعال استان تصریح کرد : دریافت اخذ تسهیلات برای متقاضیان واحدهای صنعتی و تولیدی برای افزایش راندمان، حفظ اشتغال و افزایش اشتغال زایی است.

در این نشست علاوه بر بررسی مشکلات پنج واحد تولیدی استان درخواست اخذ تسهیلات 14 واحد متقاضی بررسی شد و مصوب شد به 13 واحد تولیدی و صنعتی در مجموع وام به مبلغ بیش از 130 میلیارد ریال تعلق گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: