کد خبر: ۷۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 18 May 2016
مدیران بانک ‌ها دوباره قرار است دور هم بنشینند و برای کاهش نرخ سود سپرده ‌های بانکی تصمیم بگیرند. آنها قرار گذاشته ‌اند تا 2هفته دیگر بحث کنند و درباره کاهش نرخ سود بانکی تا 15درصد به توافق برسند.
 تصمیم گیری درباره کاهش نرخ سود موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره چهارشنبه 29 اردیبهشت در تیتر یک به آن پرداخت و نوشت: مدیران بانک ‌ها دوباره قرار است دور هم بنشینند و برای کاهش نرخ سود سپرده ‌های بانکی تصمیم بگیرند. آنها قرار گذاشته ‌اند تا 2هفته دیگر بحث کنند و درباره کاهش نرخ سود بانکی تا 15درصد به توافق برسند.

این روزنامه با انتشار عنوان نشست سوریه باز هم بی نتیجه پایان یافت، آورد: «5 ساعت از مناقشات نشست گروه تماس بین المللی سوریه گذشته و رویارویی روایت ها از بحران سوریه گذشت و منازعه همچنان ادامه دارد... در میانه بحث ها و منازعات پایان ناپذیر سیاسی و نظامی، تصویری از سقف سالن نشست با پرچم کشورهای شرکت کننده را در قاب دوربین ثبت کردم...میان زمین تا آسمان فاصله هاست...» این روایت ناامیدکننده حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه از نشست وزیران خارجه کشورهای مهم جهان درباره سوریه در وین است. محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه نیز دیروز در اجلاس موسوم به دوستان سوریه سخنرانی کرد و ملاقات هایی هم با برخی همتایانش داشت.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان امروز بازدید از موزه رایگان است، نوشت: همزمان با روز جهانی موزه ها، موزه های کشور به صورت رایگان میزبان علاقه مندان به میراث فرهنگی و گردشگران هستند. شهروندانی که در تهران به سر می برند، می توانند 4 محور شرق، غرب، شمال و چنوب پایتخت را برای بازدید از موزه ها در نظر بگیرند. روز جهانی موزه ها در ایران دیروز در حالی برگزار شد که پروفسور هانس مارتین هینز رئیس ایکوم جهانی قرار است امروز پیام روز جهانی موزه ها را برای نخستین بار از تهران به موزه های سراسر جهان مخابره کند. محمدحسین طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور به شعار امسال شورای جهانی موزه ها با عنوان موزه و منتظر فرهنگی نیز اشاره کرد.
طلب عفو رئیس سابق آشنایی عمیق رئیس جدید، عنوان دیگر این روزنامه به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: جای محمد هاشمی و سیدعزت الله ضرغامی 2 رئیس پیشین در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صدا و سیما خالی بود؛ برنامه ای با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس که زمانی صدرنشین ساختمان شیشه ای تپه های جام جم بود و مراسمی که در آن عنوان «رئیس پیشین» به صورت رسمی مقابل نام محمد سرافراز قرار گرفت. عبدالعلی علی عسگری که هفته گذشته با حکم رهبر معظم انقلاب جانشین سرافراز در مقام رئیس صدا و سیما شده بود، روز گذشته در مراسمی رسمی در مرکز همایش های سازمان حکم خود را دریافت کرد. 

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان دست پر ایران برای بازگرداندن 2 میلیارد دلار ربوده شده، نوشت: مسئولان معتقدند که ایران توانایی بازگرداندن اموال کشورمان از آمریکا را دارد. مجلس دیروز دولت را ملزم به دریافت غرامت از آمریکا کرد و مقامات قضایی کشورمان هم از راه های احیای 2 میلیارد سخن گفته اند. مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در این رابطه گفت: توانایی های سرویس های ما خوب است و امروز باید برای احقاق حقوق ملت ایران از همه آنها به خوبی استفاده کنیم. طلب یک میلیارد و 700 میلیون دلاری ما از آمریکایی ها که مربوط به قبل از انقلاب بود را از همین روش ها به دست آوردیم.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «بانوی کروات در تهران»، «دولت هم نمی توانست شهر آفتاب را برساند»، «نکوداشت حمید سبزواری»، «وودی آلن: هرگز به گذشته نگاه نمی کنم» و «مدیر کلیه اش را هدیه داد» را انتشار داد و در ستون یادداشت عنوان «دوران تعیین مرزها از خارج گذشته است» به قلم مهران کامروا استاد دانشگاه جورج تاون قطر را برجسته کرد.
روزنامه همشهری عنوان «ثروت جوانی» را در ویژه ای نامه روز جوان به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: