کد خبر: ۷۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 18 May 2016
فراکسیون امید دومین نشست خود را برگزار کرد و در آن اعضای جلسه با قیام خود رای به ریاست محمدرضا عارف دادند تا بزرگ‌ترین رقیب علی لاریجانی برای دستیابی به کرسی اداره مجلس ریاست فراکسیون امید را به نام خود گره بزند.
 روزنامه اعتماد در شماره چهارشنبه 29 اردیبهشت در تیتر یک،‌ نوشت: فراکسیون امید دومین نشست خود را برگزار کرد و در آن اعضای جلسه با قیام خود رای به ریاست محمدرضا عارف دادند تا بزرگ‌ترین رقیب علی لاریجانی برای دستیابی به کرسی اداره مجلس ریاست فراکسیون امید را به نام خود گره بزند.

این روزنامه با انتخاب عنوان از نامه رییس‌جمهور پیشین به روحانی بی‌خبرم، نوشت: مباحث مربوط به ریاست مجلس از دیگر مسائلی بود که از سوی محمد باقر نوبخت در نشست خبری دیروز مطرح شد. موضوعی که عنوان می‌شد که برخی وزرای کابینه در این مورد نقش‌ دارند، با واکنش سخنگوی دولت روبه‌رو می‌شود. نوبخت با تاکید بر اینکه وزرا اگر نظری داده‌اند، از جانب دولت نبوده و دولت موضع خاصی در این مورد ندارد، از نامه سید محمد خاتمی به رییس‌جمهور در رابطه با همین موضوع نیز اظهار بی‌اطلاعی کرده و می‌گوید: «از محتوای چنین نامه‌ای خبر ندارم». 
روزنامه اعتماد با درج عنوان «نیم رخ ها»؛ شاعرانه ای برای مرگ، آورد: «نیم‌رخ‌ها»، آخرین ساخته ایرج کریمی است؛ کارگردان، فیلمنامه‌نویس، مترجم و منتقد سینمای ایران که پیش از اکران آخرین اثرش از دنیا رفت. کریمی را عمدتا به عنوان منتقد به یاد می‌آورند و این به دلیل نگاه و ادبیات خاص او در نقدنویسی است. با این همه او چندین فیلم نیز ساخته است که آثاری بسیار شخصی هستند. او در فیلمسازی نگاهی شاعرانه داشت و پس از وقفه‌ای چند ساله آخرین اثرش را در حالی کارگردانی کرد که شاعرانگی مضمونی آثار پیشین، به فرم و ساختار نیز سرایت کرده است. «نیم‌رخ‌ها» به اعتقاد بسیاری حدیث نفس ایرج کریمی است؛ اثری که جهان مالیخولیایی و تلخ بیماری سرطانی را به تصویر می‌کشد. بیماری که به شکلی اجتناب‌ناپذیر به سمت مرگ در حرکت است.
این روزنامه با انتشار عنوان یک «پایان تلخ» در صدا و سیما، نوشت: سیمای رسانه ملی در روز تغییر، دیگر جایی برای رودربایستی‌های رایج سیاستمداران باقی نمی‌گذارد تا سرافراز مدیری باشد که هیچکس از او راضی نیست. عدم رضایت در تمام سخنان سخنرانان همایش موج می‌زند اما این علی لاریجانی است که حرف دل خیلی‌ها را می‌زند؛ حرفی که حرف دولت هم هست. او از توافق هسته‌ای می‌گوید و از پیروزی‌ها به نیکی یاد می‌کند اما نمی‌تواند رفتار رسانه ملی را از یاد ببرد؛ رفتاری که باعث می‌شود لاریجانی از رفیق چند ساله خود بپرسد «آیا باید دعوا راه می‌انداختیم؟» دوران ١٨ ماهه ریاست محمد سرافراز بر رسانه ملی دیروز پایان یافت و علی‌عسکری بر صندلی جام جم تکیه می‌زند؛ رییسی که در بدو حضور خود کم طرفدار ندارد، جایی برای سوزن انداختن در سالن همایش‌های صدا و سیما باقی نمی‌گذارد. جمعیتی که اتفاقا شاهد حاشیه‌های جالبی هم بودند. اختلاف در سطح مدیران صدا و سیما، به شکل قشنگی روی سن می‌رود. پورمحمدی نخستین سکانس این ماجرا را به خوبی اجرا می‌کند. او مدیران گذشته را پدیده خطاب می‌کند و با کنایه از استعفاها می‌گوید.
روزنامه اعتماد با بررسی عنوان دیدار ظریف- کری درباره برجام، می نویسد: بار دیگر وین، شهر مذاکرات و این‌بار هم مسوولیتی در دو مسیر برای وزیر امور خارجه ایران؛ رایزنی‌ها در خصوص اجرای برنامه جامع اقدام مشترک و حضور در کنفرانس بین‌المللی حامیان سوریه. محمد جواد ظریف به همراه دو معاون حقوقی و عربی وزارت امور خارجه راهی پایتخت اتریش شد. در قریب به یک سال گذشته از عمر توافق هسته‌ای، ظریف هربار که به بهانه غیرهسته‌ای با اعضای ١+٥ برخورد داشته است، مساله اجرای برجام و فراز و فرودهای این مساله هم در میان بوده است.
این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «ذات رقابت سیاسی» را به قلم الهه کولایی فعال سیاسی و استاد دانشگاه اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «نمایشگاه مهرهای بازگشته از امریکا افتتاح شد» را در صفحه نخست به چاپ رساند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: