کد خبر: ۷۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 16 May 2016
رئیس هیات مدیره بانک سپه با ابراز خرسندی از دیدار با مدیران و کارکنان تلاشگر و متعهد منطقه کرمان اظهار امیدواری کرد: بسیاری از مسائل و معضلات مردم استان با سفر پربرکت رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان مرتفع شود.
مدیر عامل بانک سپه گفت: امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و سرمایه شعب خارج از کشور بانک سپه در حال تکمیل شدن بوده و به زودی وارد فاز عملیاتی خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، محمد کاظم چقازردی که همزمان با سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به همراه تعدادی از مسئولان بانک سپه به این استان سفر کرده بود، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: بانک سپه اعتبار و جایگاه ویژه ای در عرصه‌ بانکداری بین‌المللی دارد؛ به همین خاطر ما برای استفاده از ظرفیت های این بانک در راستای کمک به بهبود شرایط اقتصادی کشور، درکوتاه ترین زمان اقدامات لازم را برای آغاز به کار شعب خارجی خود انجام داده ایم.

وی با اشاره به اهمیت بانک سپه نزد مردم و مسئولان نظام گفت: بانک سپه نخستین بانک ایرانی و بخشی از تاریخ بانکداری کشور است و بحمدالله پس از 8 سال سرافرازانه شرایط سخت تحریم را پشت سرگذاشتیم.

رئیس هیات مدیره بانک سپه با ابراز خرسندی از دیدار با مدیران و کارکنان تلاشگر و متعهد منطقه کرمان اظهار امیدواری کرد: بسیاری از مسائل و معضلات مردم استان با سفر پربرکت رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان مرتفع شود.

مدیر عامل بانک سپه با تاکید بر ظرفیتهای بالای منطقه کرمان خاطرنشان کرد: باید ساختمان محل استقرار مدیریت شعب منطقه متناسب با شان و جایگاه والای بانک سپه در استان باشد و با توجه به امکانات و محدودیتهایی که وجود دارد باید در این زمینه اقدام اساسی انجام شود.

رئیس هیات مدیره بانک سپه با بیان اینکه نیروهای فعلی بخشی از تاریخ 92 ساله بانک هستند، خاطر نشان کرد: در این مقطع تاریخ ساز باید برای بهبود وضعیت بانک سپه تلاش مضاعف کنیم تا آیندگان از ما به نیکی یاد کنند.

چقازردی روسای شعب را در جزو مهمترین لایه های مدیریتی بانک دانست و گفت: رئیس شعبه یکی از رده های مهم مدیریتی است به همین خاطر آنها باید درک و تحلیل صحیحی از موقعیت و 
برنامه های بانک داشته باشند تا بتوانند با استفاده از نیروی انسانی مجرب و با انگیزه برنامه های ابلاغی را عملیاتی کنند.

وی به ورود بانک سپه به جمع بانک های با بیش از 500 هزار میلیارد ریال منابع در پایان سال 94 اشاره کرد و گفت: این موفقیت با تلاش مضاعف و همت همکاران حاصل شد.

مدیر عامل بانک با بیان اینکه ترکیب سپرده های بانک، از نظر هزینه و ماندگاری مهم است، خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم در سالجاری سهم منابع ارزان قیمت را در کل سپرده ها افزایش دهیم.

رئیس هیات مدیره بانک سپه ضمن تاکید بر ضرورت تسریع و تسهیل در اتمام پروژه های حوزه فناوری اطلاعات، یاد آور شد: بانک سپه با توجه به نقش حوزه فناوری اطلاعات در تغییر و تحول و سرعت انجام عملیات بانکی، برای استفاده از ظرفیت های این حوزه - در سال گذشته و سال جاری- محصولات و خدمات بانکی مطلوبی را به بازار پولی کشور عرضه کرده است.

چقازردی با بیان اینکه به فکر همکاران پشت گیشه هستم، گفت: ماندگاری کارمندان در جلوی باجه بعضا به بالای ده سال رسیده است و برای حفظ و ارتقاء روحیه آنان برنامه هایی در دست اجرا است.

· بازدید از مجموعه گل گهر

همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید و سفر وزیر دادگستری به استان کرمان و شهر سیرجان، مدیر عامل بانک سپه نیز از مجموعه گل گهر بازدید کردند.

در این بازدید محمد کاظم چقازردی مدیر عامل بانک سپه به همراه دکتر علی عسکری مدیر عامل گروه سرمایه گذاری امید، جلالی نظری مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی، ایرانمنش رئیس اداره کل پشتیبانی و خدمات و امیری مدیر شعب منطقه کرمان از پروژه های مختلف صنعتی و معدنی در شرکت های گل گهر،جهان فولاد و گهر زمین بازدید کردند.

مدیر عامل بانک سپه و هیات همراه با حضور در نشست شورای مدیران شرکت، با تقدیر از اقدامات و فعالیت های خوب انجام شده و تشکر از پرسنل تلاشگر شرکت گل گهر اظهار داشت: آنچه حائز اهمیت است، پشتیبانی از محورهای تولید و ارزش آفرینی واحد های تولیدی داخلی است که دچار مشکل نشوند، براین اساس هماهنگی فی مابین بانک و شرکت امید و گروه اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: عشق و علاقه به سازمان موجب خلاقیت، ابتکار، تدبیر وتعقل است و احساس مسولیت به وجود می آورد و انتظاری که همه از یک مجموعه موفق دارند نیز همین احساس مسولیت هاست و خوشبختانه مهندس تقی زاده نیز تاکنون به خوبی عمل کرده اند و در حوزه کاری خود مجرب و حرفه ای هستند.

در این بازدید که مهندس تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی- صنعتی گل گهر و جمعی از معاونان و مدیران میهمانان را همراهی می کردند از بخش های مختلف این پروژه بازدید شد.

دکتر علی عسکری؛ مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امید نیز دراین نشست گفت: یکی از دغدغه های کشور طی سال های اخیر پرهیز از خام فروشی و ارتقاء حلقه های تولید در کشور بوده است و در اصلاح قانون مالیات ها 20درصد معافیت مالیاتی خام فروشی داشته ایم که این امر برای افزایش تولیدات داخلی ضروری می باشد.

وی افزود: لازمه ارتقا سطح تولید کاهش هزینه های تولید وبرنامه ریزی برای آن است و خوشبختانه شرکت گل گهر نیز این مهم را مدنظر قرار داده و اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است.

وی ادامه داد : سودآوری در شرکت منوط به کاهش هزینه هاست و یکی از اقداماتی که در این زمینه می توان انجام داد، حرکت به سمت حمل ونقل ریلی است. با این کار هزینه ها پایین می آید و بانک سپه در این زمینه درست و باهدف وارد شده است.

دکتر عسکری مدیر عامل گروه سرمایه گذاری امید در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: امروز باید ارزیابی دقیقی از سرمایه گذاری های خود کنیم و زیر بار سرمایه گذاری هایی که فاقد توجیه اقتصادی است، نرویم.

وی افزود: حتی الامکان برای سرمایه گذاری هایی که شروع کرده اید باید به دنبال منابع باشید و منابع داخلی کشور محدود است باید به دنبال منابع خارجی رفت و به جد این موضوع را پیگیری کرد و در مواردی که لازم باشد باید مشارکت خارجی را نیز بدست آورد و خوشبختانه برجام یک مقدار این مسیر را هموارتر کرده است.

وی گفت: نقش گل گهر در کشور بسیار حائز اهمیت است و سهامداران از ما انتظار سود دارند و اگر نتوانیم میزان سود را برای سهامداران ارزشمند کنیم پشتوانه مردمی خود را ازدست خواهیم داد.

عسگری یادآور شد: لازمه حفظ این منبع اجتماعی افزایش سودآوری در بیلان کاری شرکت است و اهمیت گل گهر هم برای شرکت امید و هم بانک بسیار واضح است و باید به گل گهرو سرمایه گذاری در آن به عنوان طرح ملی نگریست.

مهندس تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر هم در این نشست به عملکرد شرکت در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: 8/2 میلیارد تن از ذخایر استخراج آهن در جهان سهم ایران است. که در این بین 40 درصد این ذخایر در محدوده گل گهر می باشند.

وی افزود: عمده مشکل ما در بخش حمل و نقل است که هزینه های بالایی را به خود اختصاص داده است و سعی کرده ایم با هدف گذاری ده میلیارد تن از بار انتقالی به بندر را با خطوط ریلی انجام دهیم که هزینه هاکم تر شود.

وی افزود: در راستای صرفه جویی نیز اقداماتی انجام داده ایم که بازخور آن در کاهش قیمت تمام شده 8 درصد ناشی از صرفه جویی بوده و 28 درصد ناشی از عوارض دولتی بوده است.

وی گفت: هدف ما در سال 95 آن است که قیمت تمام شده ما معادل سال 93 شود و امیدوار هستیم با سیاست ها و اقدامات خوبی که برنامه ریزی شده است بتوانیم گل گهر را به جایگاه واقعی خود برسانیم و در این راه از تلاشها و حمایت های بانک سپه و گروه سرمایه گذاری امید و سایر سهامداران کمال تشکر را دارم./
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: