کد خبر: ۷۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 15 May 2016
بانكداري ايراني - در عین حال درخواست 18 بانک فراساحلی همگی از جانب طرف‌های ایرانی مطرح شده است که بانک مرکزی در حال بررسی پذیرش این درخواست‌ها و ایجاد بانک‌های خصوصی در مناطق آزاد است.
 بانكداري ايراني  -  اکبر ترکان گفت: برای تامین مالی و ایجاد سازوکارهای بانکی درخواست 18 بانک فراساحلی در مناطق آزاد را دریافت کرده‌ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به وصول 18 تقاضای بانک‌های فراساحلی (آف شور) در مناطق آزاد اظهار کرد: ابزارهایی مانند بورس سرمایه،‌ بانک های فراساحلی با کارکرد ارزی و ایجاد شعب بانک‌های خارجی، ابزار مناسب تامین مالی در مناطق آزاد خواهد بود و در عین حال درخواست 18 بانک فراساحلی همگی از جانب طرف‌های ایرانی مطرح شده است که بانک مرکزی در حال بررسی پذیرش این درخواست‌ها و ایجاد بانک‌های خصوصی در مناطق آزاد است.


ترکان در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص اقتصاد مقاومتی چهار وظیفه از طرف مقام معظم رهبری به عهده مناطق آزاد قرار داده شده است گفت: گسترش و تسهیل تولید، توسعه صادرات، انتقال فناوری های پیشرفته، تامین نیازمندی های ضروری و نیازهای مالی کشور از خارج، چهار وظیفه عمده ای است که از جانب مقام معظم رهبری در تبیین اقتصاد مقاومتی بر گردن مناطق آزاد قرار گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: