کد خبر: ۷۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 09 May 2016
بانكداري ايراني - موسسه اعتباری عسکریه با اطلاع رسانی دقیق در تمامی شعبات خود توانست همکاران خود را بروز کرده و راه های نفوذ اخلال گران اقتصادی و سوء‌استفاده گران را بسته ببندد.
 بانكداري ايراني  -  موسسات مالی و اعتباری  از بدو تاسیس در ایران،  همواره در  مظان اتهام بودند که می توانند در پولشویی دخالت داشته باشند . این اتفاق با توجه به عملکرد برخی از موسسات غیر مجاز دور از ذهن نبود،  اما در این بین،  موسسات مجاز راه جداگانه‌ای را طی کردند، زیرا این بنگاه‌های اقتصادی ، در ابتدا با طی کردن  مسیر قانونی  از کانال بانک مرکزی سعی کردند که با شفافیت به کار خود ادامه داده و در مبارزه با پولشویی پیشگام شوند.  

به گزارش بانکداری ایرانی ، در دوران پسابرجام نقش موسسات و بنگاههای اقتصادی در مبارزه با پولشویی بیشتر می شود و به همین منظور بانک مرکزی  از پایان سال 94  از تدوین قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم آغاز و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گفته معاون نظارتی بانک مرکزی این قوانین با بالاترین رویه های جهان در مورد مبارزه با پولشویی منطبق است و  از مرجع بین المللی یعنی صندوق بین المللی پول،  برای بروز رسانی این  قوانین  کمک خواسته تا در سال 2018 کلیه نگرانی ها در این زمینه  برطرف گردد. 

یکی از موسساتی که با تدوین قوانین داخلی برای مبارزه با پولشویی گام‌های بزرگی برداشته موسسه اعتباری عسکریه است این موسسه با اطلاع رسانی دقیق در تمامی شعبات خود توانست همکاران خود را بروز کرده و راه های نفوذ اخلال گران اقتصادی و سوء‌استفاده گران  را بسته ببندد. 

حال با توجه به این اقدامات موسسه اعتباری عسکریه با عملکردی مثبت می تواند راهگشای بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی دیگر باشد، زیرا عملکرد عسکریه در بین دیگر موسسات ، از شفافیت و کیفیت بالاتری برخوردار است تا جایی که  در همایش "«بانک موفق، نوآوری در شعب» که به همت موسسه عالی آموزش بانکداری ایران برگزار شده بود مدیران موسسه مالی و اعتباری عسکریه موفق به جوایز مبارزه به پولشویی شدند .که نشان از جدیت این مساله در موسسه دارد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: