کد خبر: ۷۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 06 May 2016
وزیر خارجه آمریکا هفته آینده برای مذاکره درباره راه‌های دستیابی به سازش دیپلماتیک در سوریه به فرانسه و سپس انگلیس سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، جان کری، وزیر خارجه این کشور هفته آتی برای بررسی بحران سوریه و راه‌های دستیابی به سازشی دیپلماتیک در این کشور، به فرانسه و سپس انگلیس سفر کرده و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مذاکرات دو جانبه‌ای با ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه درباره مسائل سوریه و اوکراین خواهد داشت.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه مذکور از تایید حضور کری در نشست روز دوشنبه پاریس که به دعوت آیرو و با مشارکت وزرای خارجه عربستان، امارات، قطر و ترکیه برای بررسی آتش بس در سوریه برگزار خواهد شد، خودداری کرد. این در حالی است که مسئولان آمریکایی در تلاش هستند گروه بین‌المللی حامی سوریه نشست جدیدی را با ریاست مشترک واشنگتن و مسکو برگزار کند.

تونر با اشاره به این که واشنگتن از تمامی تلاش‌های شرکای خود در مورد سوریه حمایت می‌کند، افزود:‌ ما بر این باوریم که گروه بین‌المللی حامی سوریه همچنان نقش سیاسی مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

وی در ادامه گفت که نمی‌تواند مشارکت کری در نشست ماه مه آیرو برای ازسرگیری مذاکرات صلح دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را تایید کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد:‌ ما همچنان در حال بررسی این موضوع هستیم و مطمئنم آنها این موضوع را هفته آتی در پاریس بررسی خواهند کرد.

طبق بیانیه مذکور وزیر خارجه آمریکا پس از پاریس سفری دو روزه به انگلیس نیز خواهد داشت و ابتدا در لندن در نشست سران برای مبارزه با فساد شرکت کرده و سپس در تاریخ 12 مه از دانشگاه آکسفورد بازدید خواهد کرد و در آنجا سخنرانی نیز خواهد داشت.

وی در این سفر با فلیپ هاموند، همتای انگلیسی خود نیز دیدار خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: