کد خبر: ۶۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 05 May 2016
مدیرعامل شهرهای جدید گفت: متعهد نبودن وزارت نیرو در آبرسانی باعث تاخیر چند باره مسکن مهر پردیس شد.
محسن نریمان گفت : طبق قانون ایجاد شهرهای جدید ، تمام دستگاه های خدمت رسان موظف هستند در شهرهای جدید خدمات مورد نیاز را تامین کنند.

وی افزود : تاکنون کمک های زیادی به آب و فاضلاب شده و همه تعرفه های انشعاب اب ،برق،گاز پرداخت شده است اما به علت کمک زیاد شهرهای جدید دستگاه های ذیربط وظایف ذاتی خود را فراموش کردند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدیدتاکید کرد : فقط در شهر پردیس بیش از 700 میلیارد تومان به قیمت روز برای انشعاب آب و فاضلاب کمک کردیم ضمن اینکه تمامی تعرفه های مربوط به اب و فاضلاب را دادیم اما تعهدات خود را انجام نمی دهند.

وی افزود : اگر قرار باشد شرکت عمران شهرهای جدید تصفیه خانه انتقال آب وتوزیع شبکه توزیع را ایجاد کند پس نقش شرکت آب و فاضلاب چیست . تعیین قیمت تمام شده تعرفه انشعاب برای این است که خط انتقال و شبکه تصفیه خانه را خودشان بسازند که انجام ندادند.

نریمان گفت : بیش از 5 هزار مسکن مهر در پردیس آماده افتتاح است و حق انشعاب را پرداخت کردیم اما متاسفانه همه فقط وزارت راه و شهرسازی را مسئول می دانند در صورتی که سایر دستگاهها نیز باید پاسخگو باشند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید ادامه داد : در شهرجدید پردیس 4 هزار واحد آماده افتتاح است که باید تا 2 هفته آب بهداشتی انها تامین شود و ما تعهد غیرقانونی مبنی بر دریافت پول از مردم را نمی پذیریم زیرا تمام پول انشعاب پرداخت شده است و آب و فاضلاب باید خود مشکل تامین اعتبار را حل کند.

نریمان تاکید کرد: 90 درصد ساخت در مسکن مهر را انجام دادیم و در بحث آب و فاضلاب کمک کردیم و وظیفه ذاتی آنهاست که برای تامین آب سالم بهداشتی اقدام کنند و ما تلاش می کنیم با تعامل شرکت آب و فاضلاب مشکل را بر طرف کنیم ، 30 هزار واحد دیگر در کشور اماده تحویل است و باید برای تامین و توزیع اب اقدام کنند.

وی افزود : ساخت مسکن مهر شهرهای هشتگرد ، پرند ، سهند به اتمام رسیده است اما باید وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب آب سالم را تحویل دهد تا آنجایی که مجوز قانونی باشد کمک می کنیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید افزود : در پردیس تاکنون بیش از 700 میلیارد تومان در رابطه با زیرساخت کمک کردیم و بطور میانگین هر واحد 10 میلیون تومان حق انشعاب پرداخت کردیم که درتهران کمتر از 4 میلیون تومان است.

نریمان تاکید کرد : فضای سبز ، مسجد ، نیروی انتظامی و جاده را آماده کردیم و وزارت نیرو اعلام کرده بود که کارشان تمام است و آب و فاضلاب تهران 3 بار اعلام کرد کار آبرسانی تکمیل شده اما انجام نداده است ، وزارت نیرو و آب وفاضلاب موظف هستند تا آب اصلی را در مدت کمتر از یکماه تحویل دهند.

وی درباره اینکه چرا آب و فاضلاب استان تهران یک روز قبل از افتتاحیه اطلاع داده است، گفت : شرکت عمران و شهرهای جدید 15 بهمن 94 به آب و فاضلاب تهران اطلاع دادتا آب با کیفیت و سالم را وصل کند و چند بار تاخیر در افتتاح به دلیل این است که وزارت نیرو به تعهدات عمل نکرده است.

وی ادامه داد : نامه رسمی تهیه و ارسال کردیم تا هرچه زودتر مشکل تامین آب برطرف شود .

نریمان تصریح کرد : همه واحد ها کنتور دارد و اگر مشکلی در آبهای آشامیدنی بود آب و فاضلاب کنتور نصب نمی کرد و آب کنونی نیز سالم و بهداشتی است./صدا و سیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: