کد خبر: ۶۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 04 May 2016
وزیر امور اقتصاد و دارایی پاكستان به تازگی اعلام كرده است كه این كشور با وجود مواجه بودن با مشكلاتی نظیر تروریسم و چالش های امنیتی، در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفته و ظرف یكی دو سال آینده، رشد اقتصادی پاكستان به رقم هفت درصد خواهد رسید.
وزیر امور اقتصاد و دارایی پاكستان به تازگی اعلام كرده است كه این كشور با وجود مواجه بودن با مشكلاتی نظیر تروریسم و چالش های امنیتی، در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفته و ظرف یكی دو سال آینده، رشد اقتصادی پاكستان به رقم هفت درصد خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، 'اسحاق دار' كه برای شركت در كنفرانس سالانه 'بانك توسعه آسیایی' به فرانكفورت آلمان سفر كرده است، در مصاحبه با شبكه خبری سی.ان.بی.سی گفت: اقتصاد پاكستان به رغم اقتصاد دیگر كشورهای درحال توسعه كه روند رشد چندانی نداشته اند، در حال رشد و پیشرفت است.

وی گفت: ما در سال مالی گذشته، بیشترین رشد را در مقایسه با هفت سال اخیر داشتیم و در سال مالی جاری نیز تلاش می كنیم به رشد اقتصادی پنج درصد دست یابیم. هدف ما برای دو سال آینده نیز دست یافتن به رشد اقتصادی هفت درصدی است.

اسحاق دار گفت: در زمان انتخابات پاكستان در سال 2013 (آغاز دولت نواز شریف) اعلام كردم كه این كشور با سه بحران افراط گرایی، اقتصاد و انرژی مواجه است. ما امروز توانسته ایم گام های رو به رشد در زمینه اقتصاد برداریم و اقدامات بزرگی در زمینه ایجاد اشتغال انجام دهیم .
پاكستان با مشكلاتی جدی از جمله بحران شدید كمبود انرژی و در نتیجه كند شدن حركت چرخ های اقتصادی این كشور و نبود امنیت كافی برای حضور سرمایه گذاران خارجی مواجه است.

پاكستان مدعی است كه ذخایر ارزی این كشور در دوره فعالیت محمد نواز شریف نخست وزیر دولت كنونی پاكستان نسبت به سال های گذشته بطور بی سابقه ای افزایش یافته است. 

هفته گذشته بانك مركزی پاكستان میزان ذخایر ارزی این كشور را حدود 21 میلیارد دلار اعلام كرد. در دی ماه سال 1393 پاكستان اعلام كرد كه ذخایر ارزی این كشور به 15 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بحث هایی نظیر رشد اقتصادی و افزایش ذخایر ارزی كه مقامات دولت كنونی پاكستان از آن سخن می گویند، در شرایطی است كه این دولت در نزدیك به سه سال اخیر وام های هنگفت خارجی دریافت كرده و به میزان بدهی های خارجی پاكستان افزوده شده است.

دو هفته پیش اسحاق دار وزیر امور اقتصاد و دارایی پاكستان با حضور در مجلس این كشور، رسما اعلام كرد كه رقم بدهی های خارجی پاكستان بیش از 55 میلیارد دلار است. برخی گزارش ها حكایت از افزایش رقم بدهی های خارجی پاكستان به 90 میلیارد دلار تا چهار سال آینده دارد.

صندوق بین المللی پول در سال 2013 اعطای وام شش میلیارد و 200 میلیون دلاری را با هدف كمك به اقتصاد پاكستان تصویب كرد و قرار شد این رقم طی مدت سه سال و در چند نوبت به پاكستان پرداخت شود. تا كنون حدود پنج و نیم میلیارد دلار از رقم یاد شده در اختیار پاكستان قرار گرفته است.
همچنین گزارش ها حاكی است در شرایطی كه مدت زیادی از تاسیس رسمی بانك سرمایه گذاری توسعه آسیایی موسوم بهAIIB چین نگذشته این بانك ارائه یك اعتبار 300 میلیون دلاری به پاكستان را در دستور كار خود قرار داده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: