کد خبر: ۶۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 02 May 2016
ربیعی متذکر شد: علاوه بر این وظایف در سازمان تامین اجتماعی، درمان مستقیم را هم ارائه می‌کنیم و تعداد زیادی بیمارستان و 400 مرکز درمانی در تامین اجتماعی مستقر است.
یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان تامین اجتماعی ایران و سازمان بررسی و ارزیابی خدمات بیمه درمانی کره جنوبی به امضاء رسید.

 علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - امروز در مراسم امضای این یادداشت تفاهم اظهار کرد: وزارت کار در ایران همراه با وزارت رفاه است و علاوه بر فعالیت‌هایی که در حوزه روابط کار و توسعه اشتغال دارد، فعالیت‌های رفاهی خود را در طیف گسترده‌ای از صندوق‌های تامین اجتماعی در بخش کارگری و کارمندی و بیمه روستاییان و عشایر دنبال می‌کند.

وی افزود: همچنین مسائل معلولان، سالمندان، کودکان کار و در معرض آسیب‌های اجتماعی به این وزارتخانه مرتبط است.

وزیر کار تصریح کرد: هم‌اکنون 40 میلیون ایرانی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی درمان می‌شوند و 30 میلیون روستایی و 10 میلیون نفر از حاشیه‌نشینان شهرها را تحت پوشش بیمه قرار داده و به طور مجانی درمان کرده‌ایم.

ربیعی متذکر شد: علاوه بر این وظایف در سازمان تامین اجتماعی، درمان مستقیم را هم ارائه می‌کنیم و تعداد زیادی بیمارستان و 400 مرکز درمانی در تامین اجتماعی مستقر است.

وی گفت: ساخت بیمارستان به طور جدی از ناحیه وزارت کار دنبال و حدود 40 درصد داروی ایران در سازمان تامین اجتماعی تولید می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: امضای این یادداشت تفاهم زمینه‌ی همکاری گسترده‌تر میان دو طرف را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، چانگ چین یوب وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: سابقه دوستی و همکاری میان ایران و کره جنوبی به سال 1363 بر می‌گردد و امیدواریم که با امضای این یادداشت تفاهم زمینه‌ی تقویت همکاری و مشارکت بین دو سازمان و دو کشور در آینده فراهم و تجربیات کره جنوبی برای ایران مثمرثمر باشد.

وی افزود: آن طور که در این سفر متوجه شدم که در ایران چهار سازمان بیمه‌گر هست که دولت به دنبال یکپارچه‌سازی آنهاست و در کره جنوبی از 17 سال قبل طرح بیمه سلامت فرآیند اصلاح خود را به‌طور جدی آغاز کرد.

وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی افزود: سازمان‌های بیمه‌گر کشور ابتدا برای یکپارچه‌سازی مقاومت می‌کردند ولی در سال 2000 توانستیم این سازمان‌ها را به یک سازمان واحد تبدیل و سیستم تک‌پرداز حقه بیمه را راه‌اندازی کردیم.

وی اظهار کرد: از آنجایی که در کره توانستیم این تجربه را پشت سربگذرانیم اطمینان دارم که تجربه ما برای یکپارچه‌سازی خدمات بیمه شما موثر واقع خواهد شد.

وی گفت: در کره بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به طور رایگان به خدمات بیمه‌ای دسترسی دارند به نحوی که 80 درصد هزینه بیماران بستری و 50 درصد هزینه بیماران سرپایی را بیمه‌ها پوشش می‌دهند. از این‌رو کشور کره به لحاظ سطح سلامت و رفاه معیشتی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی در پایان گفت: ما معتقدیم دوستی و همکاری بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان بررسی و ارزیابی خدمات بیمه درمان کره می‌تواند همکاری بسیار خوبی باشد و ما از این نوع مشارکت وهمکاری حمایت می‌کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: