کد خبر: ۶۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 01 May 2016
بانكداري ايراني -بانک گردشگری برای جذب سرمایه جدید در سال 95 با استفاده از ابزارهای نوین سرمایه گذاری ، گامی رو به جلو برداشته و از دیگر بانکها در این خصوص پیشتاز شده است .
بانكداري ايراني  -بانک گردشگری بانک گردشگری برای جذب سرمایه جدید در سال 95 با استفاده از ابزارهای نوین سرمایه گذاری ،  گامی رو به جلو برداشته و از دیگر بانکها در این خصوص پیشتاز شده است .

 این بانک در روزهای اخیر اقدام  به انتشار اوراق گواهی سپرده عام در بورس کرده و با این انتشار  یکی از ابزارهای نوین تامین  مالی را به کار گرفت تا بتواند علاوه بر تامین مالی،  سبب گسترش این رویه در بازار سرمایه شود . 

بانک گردشگری در حال حاضر2000میلیارد ریال  اوراق گواهی سپرده عام را در فرابورس در حال داد و ستد دارد. این اوراق با نماد معاملاتي اوراق گواهي سپرده عام بانك گردشگري (گردش951) در فرابورس معامله می شود. 

این بانک  در سال 93 نیز تجربه ای موفق در این زمینه داشته و علاوه بر انتشار این اوراق در بورس ، در حال حاضر  اوراق گواهی سپرده خاص  که در شعبات بانک قابل عرضه است را نیز با سود  20درصدی در حال اجرا دارد . 

اوراق سپرده عام بانک گردشگری در بازار سرمایه به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که با نرخ سود ۲۰ درصدی و سررسید یک ساله ( ۱۵ اسفند ۹۵) و پرداخت سود در هر ماه است که  در فرابورس معامله می شود. قیمت هر ورقه ۱۰۰ هزار تومان و شامل ۲ میلیون ورقه است و محدودیتی در خرید برای اشخاص حقیقی و حقوقی وجود ندارد. این اوراق با سررسید یک‌ساله و با نام صادر شده و قابل‌انتقال به غیر می باشد.

 به گزارش بانكداري ايراني  ،   مزایای استفاه از این اوراق برای سرمایه گذاران این است که این اوراق  با کمترین ریسک و زود بازده هستند. در واقع اوراق از  ابزارهای تأمین مالی است که بانک در ازای افتتاح سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری در اختیار خریدار  قرار می‌دهد. و  در خصوص اوراق سپرده گواهی عام باید افزود که : 

این اوراق دارای سررسید یک‌ساله و با نام است.

قابلیت انتقال به غیر را دارند. شما می‌توانید بدون فسخ عقد وکالت و تحمل جریمه اوراق خود را در سازمان بورس اوراق بهادار و بانک معامله و حقوق خود را دریافت کنید.

فروش دست‌اول اوراق به سیستم بانکی ممنوع است.

بازخرید اوراق در شعبه صادرکننده اوراق در بانک مجاز است.

سود علی‌الحساب اوراق به‌صورت ماهانه به حساب شما واریز می‌شود.

این اوراق در چهار دسته 50 میلیون ریالی، 20 میلیون ریالی، 10 میلیون ریالی و 5 میلیون ریالی و معاف از مالیات صادر می گردد.

این اوراق در کلیه شعب بانک گردشگری ارائه می گردد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: