کد خبر: ۶۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 30 April 2016
بانکداری ایرانی –بانک اقتصاد نوین با نماد "ونوین " در بازار سرمایه ، با تعدیل مثبت 19درصدی نسبت به سال 94 ، در این سال سود خود را برای هرسهم از 262ریال به 311ریال رساند. سود خالص بانک نیز از رقم 2هزار و 959ریال به 3هزار و 522ریال در سال 95 خواهد رسید.
بانک اقتصاد نوینبانکداری ایرانی –  بانک ها  و موسسات مالی و اعتباری در ماههای اخیر ، مورد  انتقادات زیادی قرار دارند از یک طرف از سوی از وضعیت نابسامان برخی موسسات ، شکایت می شود و از طرف دیگر به شرایط مالی ، نقدینگی و سوددهی نامناسب بانکها اظهار نگرانی می شود . غافل ازاینکه برخی از بانکها با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور ، رشد خوبی را تجربه می کنند و با عملکرد خود به دولت  مدد رسانی می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی که هفته قبل مهمان  پارلمان خصوصی بود در خصوص وضعیت بانکها ابراز نگرانی کرده بود که گویی  همه آنها در معرض ورشکستی هستند این سخنان  جنتی در اتاق بازرگانی برای بانکهای دولتی نگران کننده است اما آیا وضعیت بانکهای خصوصی نیز این گونه ارزیابی می شود.  در پاسخ به این سوال باید گفت که بانک خصوصی چون اقتصاد نوین در یک سال گذشته اقدامات موثری برای ارتقاء انجام داده است. و رشد خوبی را نیز تجربه کرد و در بین بانکهای خصوصی  و دولتی در حال حاضر با اعلام رشد 19 درصدی در پیش بینی سود سال 95 ،  بهترین رشد را تجربه کرد از طرف دیگر با  انتشار اوراق استصناع توانست به تامین مالی برای توسعه کشور اقدام کند.

بانک اقتصاد نوین با نماد "ونوین "  در بازار سرمایه ، با تعدیل مثبت 19درصدی نسبت به سال 94 ، در این سال سود خود را برای هرسهم از 262ریال به 311ریال رساند. سود خالص بانک نیز از رقم 2هزار و 959ریال به  3هزار و 522ریال در سال 95 خواهد رسید. 

یکی از اتفاقاتی که  هم به عنوان اقدامی برای رشد اقتصادی کشور تلقی می شود و هم  نشان و از وضعیت رو به رشد بانک اقتصاد نوین در سال پیش رو دارد،  انتشار  1میلیون 629هزار  ورق استصناع یا سفارش ساخت توسعه ملی است.

 انتشار اولين صکوک سفارش ساخت (استصناع) توسط شرکت تامين سرمايه نوين اولين صکوک سفارش ساخت (استصناع) که با نماد "صملي 9709" در فهرست نرخ‌هاي بازار اوراق بدهي بورس تهران درج شده به مبلغ حدود 16.3 هزار ميليارد ريال مربوط به شرکت صنعتي و معدني توسعه ملي که از زيرمجموعه‌هاي 100 درصدي شرکت سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي (سهامي عام) مي‌باشد، از روز دوشنبه 2 آذر ماه سال 94 توسط شرکت تامين سرمايه نوين منتشر  شد ه و تا آذر 97 اعتبار دارد .

اين اوراق با هدف تامين مالي طرح احداث کارخانه کنسانتره و گندله در شهر سنگان هر يک با ظرفيت 2 و نيم تن در سال با سررسيد سه ساله منتشر خواهد شد.
 علاوه بر این در روزهای اخیر ، گروهي از سرمايه‌گذاران خارجي با حضور در  شرکت های زیر مجموعه بانک بازدید کردند 

در اين گروه جمعي از مديران شرکت‌ها، اساتيد دانشگاه و موسسات تحقيقاتي از کشورهاي آلمان، اتريش، ترکيه، سوئيس وآمريکا در بخش‌هايي همچون مشاوره، سرمايه‌گذاري، بانکي، توريسم، حقوقي، بيمه، هتلينگ و سرمايه‌گذاري پزشکي در اين هيات تجاري حضور داشتند.  که می تواند این بازدید ها را گامی مهم برای شروع تعامل  با سیستم های ملی جهان دانست.

در حال حاضر یکی از موضوعاتی که سهامداران  بانک اقتصاد نوین را به خود جلب کرده و برای آنها نگرانی کرده سهامداران این بانک هستند زیرا درصدهای زیادی سهام بانک اقتصاد نوین در اختیار  شرکت های ساختمان سازی هستند که با در صورت تصمیم گیری به عرضه سهااز سوی این شرکتها ، قیما این سهم را می تواند زمین گیر کند.

در واقع سهام داران بانک اقتصاد نوین عبارتند از   سرمایه گذاری ساختمان ایران یا  "وساخت "   1074011395  سهم ، تامین مسکن جوانان 964000000 سهم ، تامین مسکن نوین  426000000  سهم ، پشتیبان ساختمان  263000000 ، شرکت نوسازی و ساختمان تهران یا " ثنوسا " 767000000 سهم  را در اختیار دارند که  با توجه به مالکیت وساخت روی این شرکتها در حال حاضر وساخت به صورت تقریبی مالک  2998000000 سهم از بانک اقتصاد نوین,  یا به عبارت دیگر مالک 27 درصد از ونوین است

 به گزارش بانكداري ايراني  ، این مساله  از آن روی برای  کارشناسان مورد توجه است که  طبق  ماده 5 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مقرر ‌کرده سقف مجاز تملک سهام به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم برای هر شرکت سهامی عام یا تعاونی سهام عام یا هر موسسه و نهاد عمومی غیر‌دولتی 10 درصد و برای اشخاص حقیقی و سایر اشخاص حقوقی 5 درصد باشد

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: