کد خبر: ۶۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 15 April 2016
پیامک‌های تبلیغاتی، پیامک‌های انبوهی هستند که با سرشماره‌های خاصی همچون ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ و با هدف تبلیغ توسط شرکت‌ها ارسال می‌شوند.
برخی مشترکان معترض هستند که چرا با وجود لغو پیامک های تبلیغاتی همچنان بعضی از آنها را دریافت می کنند. احتمالا برای شما هم پیش آمده که پیامکی دریافت و فکر کنید تبلیغاتی است یا احساس کنید برای این پیامک‌ها از حساب شما پول کم می‌شود، اما متوجه نشوید کدام پیامک با هزینه و کدام پیامک به صورت رایگان برای شما ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اپراتورهای تلفن همراه به تازگی اقدام به راه اندازی سامانه ای کرده اند که مشترکین از طریق آن می توانند سرویس های ارزش افروده فعال خود را مشاهده کنند.در این میان دانستن تفاوت میان انواع پیامک ها از اهمیتی ویژه برخوردار است و باید مشترک بداند که اگرچه برای هر پیامکی پول پرداخت نمی‌کنداما همه پیامک‌های انبوه دریافتی، تبلیغاتی نیست و پیامک‌های اطلاع‌رسانی و ارزش افزوده هم برای مشترکان ارسال می‌شود .

پیامک‌های تبلیغاتی، پیامک‌های انبوهی هستند که با سرشماره‌های خاصی همچون ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ و با هدف تبلیغ توسط شرکت‌ها ارسال می‌شوند.

پیامک‌های اطلاع‌رسانی آن دسته از پیامک‌های تبلیغاتی هستند که توسط خود اپراتور یا دولت و سایر نهادها ارسال می‌شود، مثل پیامک‌هایی که توسط خبرگزاری‌ها و بانک‌ها ارسال می‌شود. مشترک پولی بابت هیچ کدام از این پیامک‌ها پرداخت نمی‌کند.

نوع دیگری از پیامک‌ها نیز وجود دارند که به آن‌ها ارزش افزوده می‌گویند و مشترک بر بستر آن سرویس خاصی را دریافت می‌کند. اولین پیامکی که از این سرشماره‌ها برای مشترک ارسال می‌شود، رایگان است و مبلغ پیام‌های بعدی در آن ذکر شده است. در صورت فعال‌سازی سرویس مورد نظر، برای هر پیام، مبلغ معینی از حساب شما کسر می‌شود.

برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول، می‌توانید عدد «۱» را به «۸۹۹۹» ارسال و یا کد دستوری #۸۹۹۹* را شماره‌گیری کنید و یا با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰ تماس بگیرید. نکته مهم دیگر آن‌ که با لغو پیامک‌های تبلیغاتی، پیامک‌های اطلاع‌رسانی مثل پیامک‌های بانکی حذف نمی‌شوند.

برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل می‌توانید عدد ۲ را به شمارۀ پیامکی ۵۰۰۵ ارسال کنید و یا از طریق خط ایرانسل خود با شمارۀ ۷۰۰ تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور ایرانسل، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را اعلام کنید.

با وجود توضیحات در خصوص تفاوت پیام های تبلیغاتی و ارزش افزوده، همچنان برخی مشترکان معتقدند سرویس فعال ندارند ولی پول از حسابشان کسر می شود. با توجه به گستردگی این پیامک ها، در راستای مشتری مداری و برای شفاف شدن بهتر، اپراتورهای تلفن همراه سامانه ای ایجاد کرده اند که به شما می گوید چه سرویس فعالی دارید. مشترکین می توانند از طریق ارسال عدد صفر به سرشماره 800 و یا شماره گیری کد دستوری #800* سرویس های ارزش افزوده فعال خود را مشاهده کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: