کد خبر: ۶۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 12 April 2016
ارزش بورس بازار سرمایه نیویورك روز دوشنبه به دلیل مذاكره اقتصادی رییس جمهوری آمریكا با رییس بانك مركزی این كشور برای اصلاح قوانین وال استریت و برخی موضوعات اقتصادی دیگر تقریبا افزایش داشت.
 ارزش بورس بازار سرمایه نیویورك روز دوشنبه به دلیل مذاكره اقتصادی رییس جمهوری آمریكا با رییس بانك مركزی این كشور برای اصلاح قوانین وال استریت و برخی موضوعات اقتصادی دیگر تقریبا افزایش داشت.

خبرگزاری رویترز امروز از نیویورك گزارش داد: در ساعت 8 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی یعین آغاز به كار بازار بورس نیویورك، ارزش سهام داو جونز یكی از سه شاخص عملكرد بورس اوراق بهادار نیویورك كه از فهرستی متشكل از سهام 30 شركت بزرگ بورسی این شهر تشكیل شده است، با 59 واحد افزایش به 17 هزار و 858.22 واحد رسید كه 0.34 درصد رشد داشت. 

دیدار و مذاكره امروز باراك اوباما، رییس جمهور آمریكا با جنت یلین،رییس بانك مركزی و در واقع تحلیلگر اصلی این بازار نیویورك برای ایجاد تغییر در قوانین وال استریت و برخی موضوعات اقتصادی دیگر این كشور، ارزش بسیاری از سهام این بازار، غیر از سهام شركت های نفتی را با رونق قابل توجهی همراه كرده است. 

بر اساس این گزارش، سبد دارایی بسیاری از شركت های سرمایه گذاری كه صندوق های شركت های پتروشیمی و نفتی هستند، سبب شد تا شاخص شركت S&P ۵۰۰ (مخفف عبارت Standard and Poor's index) كه فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر دربازار بورس سهام نیویورك و نزدیك است، امروز با 7.25 واحد رشد (0.36 درصد) رشد به دو هزار و 855.93 واحد برسند. 

البته این سهام در بورس نزدك، دیگر شاخص عملكرد بورس اوراق بهادار نیویورك كه بزرگترین بازار معاملات الكترونیك سهام در آمریكا است، با 18 واحد (0.04 درصد) رشد به 4 هزار و 866.36 واحد رسید. 

از جمله شركت هایی كه در این بازار رشد ارزش داشتند شركت یاهو و سیگیت بودند كه سهام هر یك از آنها به ترتیب 2.1 و 8.2 درصد رشد داشت.

'آرون كلارك' تحلیلگر بازار بورس سرمایه گذاری بوستون در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت كه به راحتی نمی توان به دلیل ضعف كلی اقتصاد جهانی و سقوط نرخ مستغلات و البته افزایش نسبی قیمت دلار در بازارهای جهانی، رشد سود سرمایه این بازار را دائمی فرض كرد.

وی ضمن پیش بینی اینكه حتی ممكن است بازار بورس نیویورك در فصل نخست سال میلادی جاری حتی با 6.7 كاهش ارزش نیز روبرو شود، افزود: اگرچه ارزش سهام شركت های نفتی از جمله شركت ملی نفت واركو امروز با 5.0 كاهش ارزش روبرو بود، اما پیش بینی می شود قیمت این شركت های نفتی تا یكشنبه آینده به سبب تغییرات قیمت نفت خام در بازار جهانی به افزایش قابل توجهی روبرو شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: