کد خبر: ۶۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 11 April 2016
مدیر کل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد از عدم افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش در سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات، نمی توانیم مستمری ها را افزایش دهیم.
مدیر کل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد از عدم افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش در سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات، نمی توانیم مستمری ها را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نوروزی در نشست خبری روز دوشنبه در مورد افزایش مستمری مددجویان گفت: مستمری مددجویان در سال جاری افزایش پیدا نمی کند و در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار که ۴ میلیون نفر را شامل می شوند، از مستمری ماهیانه برخوردار هستند که به دلیل کمبود اعتبارات و عدم افزایش سرانه مستمری ها طی دو سال گذشته، مستمری این افراد افزایش پیدا نکرده است.

وی تاکید کرد: مستمری مددجویان از خانواده های یک نفره تا ۵ نفره ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۵ هزار نفر پشت نوبت دریافت وام قرض الحسنه هستند، گفت: وام ها در مبالغ یک میلیون تا ۵ میلیون تومان به مددجویان ارائه می شود و همچنین در سال گذشته ۹۴ هزار نفر از خدمات و تسهیلات کمیته امداد در زمینه های ازدواج بهره مند شدند و همچنین ۴۳ هزار نفر نیز پشت نوبت هستند.

مدیر کل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به اینکه در سال ۹۴ میزان ۱۰۰ هزار نفر به حامیان طرح اکرام و محسنین اضافه شده اند، گفت: هم اکنون ۹۲۰ هزار حامی از ۲۰۰ هزار یتیم در طرح اکرام حمایت می کنند و همچنین در طرح محسنین نیز ۱۰۰ هزار غیر یتیم از کمک های خیرین بهره مند می شوند.

به گفته وی: در سال گذشته ۲۰۵ هزار وام قرض الحسنه اشتغال با اختصاص اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان به مددجویان تحت پوشش و همچنین غیر تحت پوشش امداد پرداخت شد.

نوروزی در مورد ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار نیز گفت: در سال گذشته ۳ هزار نفر ازدواج مجدد داشته اند این در حالی است که در سال قبل آن تعداد ازدواج زنان سرپرست خانوار ۲ هزار نفر بود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار غیر یتیم در طرح محسنین سرپرست ندارند، گفت: این افراد بدسرپرست بوده بنابراین مشکلات بیشتری نسبت به ایتام دارند که سعی می کنیم با حمایت خیرین و نیکوکاران در جهت رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: