کد خبر: ۶۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 10 April 2016
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه نیروهای شهربان باید قوانین تصویب شده را با قاطعیت در مورد تمام تخلفات شهری اعمال کنند، گفت: رسالت شهربان برخورد قاطعانه با تخلفات و بی انضباطی شهری است.
غلامرضا انصاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با ستاد خبری «شهربان شهر من» با اشاره به این که زندگی مدنی و اجتماعی در حوزه شهرها به مجموعه ای از الزامات جدی نیاز دارد، گفت:  با توجه به هرج و مرج جامعه مدرن و آشفتگی های موجود در آن اگر بی انضباطی در حوزه های مختلف از جمله ساخت و سازها و حرکات غیر اصولی در سطح شهر سازماندهی نشود نظام اجتماعی شهری دچار خدشه و آسیب  های فراوانی می شود؛ بنابراین فلسفه وجودی و رسالت شهربان شهرداری تهران، برخورد قاطعانه با تخلفات و بی انضباطی شهری است.

انصاری با بیان این که سلامت هر اجتماع نیازمند سلامت اقتصادی است، گفت: امروز بخشی از معضلات شهری تهران به دنبال فقر اقتصادی و عدم وجود تعادل اجتماعی به وجود آمده است و برای رفع این معضلات، شهربانان به عنوان نیروهای متخصص شهرداری می کوشند تا با مهارت و نظارت دقیق این مسائل را تعدیل و امنیت را برقرار کنند.

وی افزود: قانون متعلق به تمامی شهروندان است و نباید میان افراد تفاوتی قائل شد؛ از این رو نیروهای شهربان باید قوانین تصویب شده را با قاطعیت در مورد تمام تخلفات شهری اعمال کنند تا با نهادینه کردن فرهنگ قانونمندی بتوانند از تخلفات شهری نیز جلوگیری نمایند.

انصاری با تأکید بر این که شهرداری در پدیده ساخت و سازهای غیر مجاز باید با همه متخلفان قاطعانه برخورد کند، اظهار داشت: مقابله با سد معبر و مزاحمات مربوط به ساخت و ساز با توجه به مشکلات معیشتی و شرایط اقتصادی کشور برخورد ظریفی می خواهد؛ چرا که بخش قابل توجهی از این مسائل مانند تکدی گری کودکان خیابانی ریشه در فقر و ناباروری اقتصادی دارد و باید به این مسئله توجه ویژه ای نشان داد.

وی در در پاسخ به اینکه در حال حاضر دوره های آموزشی برای نیروهای شهربان برگزار می شود، ارزیابی شما از این موضوع چیست، اضافه کرد: قطعا این آموزش ها لازم است زیرا زمانی یک نیروی شهربان موفق عمل می کند که آموزش های دقیقی در ارتباط با مدیریت شهری دیده و شیوه برخورد با مردم جامعه و نظارت بر مسائل مربوط را به خوبی یاد گرفته باشد.

این عضو شورای شهر، هماهنگی های بین بخشی سازمان های مسئول را یکی از راهکارهای مهم حل این جریان عنوان کرد و گفت: بهتر است برای رفع معضلات شهری به ویژه امر دستفروشی، همکاری های بخش اجتماعی ساماندهی اصولی و بسترهای اشتغال مولد ایجاد شود و بازارهای روز در نقاط اصلی و پر رفت و آمد در سطح شهر در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: