بانک ایران زمین اعلام کرد که بیستم فروردینماه آخرین فرصت شرکت در مرحله نخست مسابقه عکس پویش «همین یک زمین» است.
بانک ایران زمین بهعنوان اولین بانک حامی محیط زیست پویش و کمپین « همین یک زمین» با هدف جلب مشارکت شهروندان درحفظ محیط زیست، آموزش و فرهنگسازی دوستی با طبیعت و پاکسازی زمین درایام تعطیلات نوروزی را از ابتدای فروردین تا ۲۰ فروردین در رسانههای اجتماعی فراگیر راهاندازی کرد و عموم مردم و شهروندان سراسر کشور را برای پیوستن به این پویش دعوت و تشویق کرد.
شعار اصلی این پویش مردمی «برای زندگی همین یک زمین را داریم» توجه و مشارکت گسترده مخاطبان را به اهمیت موضوع جلب کرده و بازخورد مطلوبی در فضای مجازی داشته است.
بانک ایران زمین اعلام کرد: این بانک جهت ترغیب افراد برای پیوستن به این حرکت و برای تقویت انگیزه و ایجاد رغبت بالاخص در نسل جوان که بخش زیادی از کاربران شبکههای اجتماعی را تشکیل میدهند، مسابقهای را در دو مرحله طراحی کرد و برای آن جوایزی در نظر گرفت. طی این مسابقه در مرحله نخست از افراد خواسته شد از مناظر طبیعی که با زباله آلوده شدهاند، تصاویری تهیه کرده و در مرحله بعد از شرکتکنندگان خواسته میشود که محل را تمیز کرده و زبالهها را در کیسههای دربسته قرار داده و مجددا از محیط پاکسازی شده عکس بگیرند.
این مسابقه به شکل قابل ملاحظهای مورد استقبال عمومی قرار گرفته است تا جایی که ۲۵ میلیون نفر از کاربران شبکه اینستاگرام تبلیغات این پویش را دیده و تعداد قابل ملاحظهای آن را به اشتراک گذاشته و در مسابقه نوروزی این پویش شرکت کردهاند. این مسابقه که تا بیستم فروردینماه در جریان است با هدف تقویت روحیه مسئولیتپذیری و ایجاد انگیزه و اشتیاق جمعی برای نگهداری از زمین و پیشبرد اهداف زیست محیطی شکل گرفته و مورد حمایت هنرمندان و نخبگان جامعه نیز قرار گرفته است.