کد خبر: ۶۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 06 April 2016
برای نخستین بار در کشور شناور سه بدنه ای (TRIMARAN) با قابلیت سرعت 33 مایل، موتور 25 اسب بخار و تحمل وزن 400 کیلوگرم توسط یک گروه از مهندسان و مبتکران به سرپرستی یکی از جانبازان جنگ تحمیلی در قشم طراحی، ساخت و آزمایش شد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: سرپرست گروه ساخت شناور سه بدنه ای خلیج فارس گفت: برای ساخت این شناور سه سال زمان صرف و اعتباری افزون بر 200 میلیون ریال هزینه شده است.

«اسماعیل دلشاد چرامکانی» با بیان اینکه موتور این شناور برای مسابقات کارتینگ سرعت طراحی شده است، افزود: با ساخت این شناور، جمهوری اسلامی ایران دومین کشور سازنده این شناورها در جهان شد.

وی ادامه داد: این شناور قابلیت های نظامی، گشت زنی، تفریحی، نجات و ورزشی را دارد و با جایگزینی این شناورها با جت اسکی های موجود، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، هزینه های تعمیر نیز به نحو چشمگیری کاهش می یابد.

این جانباز سرافراز جمهوری اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتفاع 50 سانتیمتری این شناور از کف دریا، افزود: این شناور سطح پایین، توانایی گریز از رادار دارد و می تواند در عملیات نظامی کاربرد خوبی داشته باشد؛ چرا که بدنه فایبرگلاس آن مانع از غرق شدن بر اثر اصابت گلوله می شود.

دلشاد با بیان اینکه دانیال پورعیوض طراح، محمدحسن شعبانی، داود و مرتضی پورعیوض نیز به عنوان سازندگان این طرح کمک کرده اند، گفت: این طرح با کمک شرکت دانش بنیان فن آوران صنعت مکانیک شیراز اجرایی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تولید انبوه این شناور، علاوه بر افزایش تفریحات سالم خانوادگی و تامین نیازهای کشور در بخش های مختلف، بتوان با حدود 100 میلیون ریال یک شناور سه بدنه ای خلیج فارس تولید کرد.

سرپرست این گروه گفت: با تیم موجود می توان هر هفته یک شناور تولید کرد که در صورت ایجاد کارگاه و افزایش تعداد کارگران، علاوه بر اشتغالزایی، می توان سهم بزرگی از نیاز کشور در این بخش را تامین کرد.

قشم در جنوبی ترین نقطه ایران، دارای سواحل مرجانی زیبا و جزایری چون هرمز، لارک، هنگام و ناز است و مکانی مناسب برای تفریحات دریایی محسوب می شود و بر همین اساس در سال گذشته دو مسابقه ورزش های سه گانه نیز به صورت کشوری به میزبانی قشم برگزار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: