کد خبر: ۶۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - 17 March 2016
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ضمن تشریح برنامه‌های اورژانس کشور در نوروز 95، از به کارگیری بیش از 18 هزار نیروی انسانی در طول نوروز خبر داد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ضمن تشریح برنامه‌های اورژانس کشور در نوروز 95، از به کارگیری بیش از 18 هزار نیروی انسانی در طول نوروز خبر داد.

دکتر امین صابری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره چگونگی فعالیت مراکز درمانی در ایام نوروز گفت: با توجه به اینکه عموما در تعطیلات نوروز سال‌های گذشته، با تعطیلی بخش خصوصی از جمله مطب‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها مواجه بوده‌ایم، از این بخش خواسته شده که با هماهنگی نظام پزشکی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها، حداقل یک‌چهارم بخش‌های خصوصی در ایام نوروز فعال باشند.

صابری‌نیا با اشاره به حجم زیاد مسافرت‌های نوروزی در ایام نوروز بویژه در شهرها و جاده‌های اصلی، ادامه داد: بر این اساس توصیه شده تا همه آمبولانس‌های اورژانس‌های 115 در حاشیه جاده‌ها مستقر شده و در معرض دیده مردم باشند، تا اگر مردم دچار مشکل شدند یا به توصیه‌های بهداشتی و درمانی نیاز داشتند، به این مراکز مراجعه و مشکل خود را برطرف کنند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در عین حال افزود: در این ایام 4 هزار و 970 دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به کارگیری می‌شود. همچنین فعالیت 2 هزار و 158 پایگاه اورژانس برای این ایام در نظر گرفته شده که 833 مورد آن در شهرها و 1325 مورد آن در جاده‌ها مستقر می‌شوند.

وی از آمادگی 19 فروند بالگرد برای خدمت‌رسانی در ایام نوروز خبر داد و گفت: این بالگردها ارائه خدمت را در محورهای مواصلاتی و مناطق صعب‌العبور انجام می‌دهند. همچنین 57 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 30 دستگاه موتور آمبولانس را برای طرح نوروزی سال 95 فعال هستند. همچنین دو فروند شناور دریایی در شهرهای جنوبی استان هرمزگان، بنادر و جزیره قشم فعال شده‌اند و در مواقع لازم ارائه خدمت را انجام می‌دهند.

صابری‌نیا از به کارگیری 18 هزار و 500 نفر نیروی انسانی در طول طرح نوروزی 95 خبر داد و افزود: مراکز شبانه‌روزی بهداشتی و درمانی روستایی و شهری در ایام عید نوروز مانند روزهای عادی فعال هستند. حال در مواردی که مراکز بهداشتی و درمانی غیر شبانه‌روزی باشند، بنا شده که در تمام ساعاتی که قبلا خدمت‌رسانی می‌کردند، طبق روال عادی پزشک را داشته و ارائه خدمات را در دستور کارشان قرار دهند.

وی با بیان اینکه به طور کلی امسال رویکرد وزارت بهداشت این است که توانمندی و قابلیت ارائه خدمات در حوزه سلامت تحت‌الشعاع تعطیلات قرار نگیرد، ادامه داد: در این زمینه روسای دانشگاه‌ها مسوولیت مستقیم دارند تا نظارت‌های لازم را انجام دهند. همچنین مدیران و روسای بیمارستان‌ها نیز وظیفه دارند، اقداماتی انجام دهند که واقعا ارائه خدمات در ایام نوروز 95 مطابق روزهای عادی باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: