کد خبر: ۶۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 14 March 2016
درحالی که مقامات دولت و بانک مرکزی بارها اعلام کردند سوئیفت برقرار شده و در اولین روز اجرای برجام عنوان شد که هزار ال.سی باز شده است، فعالان اقتصادی می گویند سوئیفت برای ایران به صورت نصفه نیمه برقرار شده است.
روزنامه جام جم در شماره دوشنبه 24 اسفند در تشریح تیتر یک، گفت و گویی را با محمد سرافراز رئیس رسانه ملی منتشر کرد و با اشاره به استمرار اهداف و سیاست های اصولی رسانه ملی به نقل از وی نوشت: روی پای خود می ایستیم.

 آثار برجام را احساس نمی کنیم، آورد: رئیس جمهور در نشست خبری اخیر خود در واکنش به انتقادات درباره عدم لغو تحریم ها، قضاوت در این باره را به صادرکنندگان و واردکنندگان سپرد. حسن روحانی اظهار کرد: کسانی که در صادرات کالا یا واردات مواد اولیه دستی دارند برجام را حس می کنند. هرکس که می خواهد یک حساب ال. سی را باز کند، برجام را بخوبی احساس می کند. اظهارات روحانی با انتقاداتی که در هفته های اخیر فعالان اقتصادی درباره ادامه محدودیت های بانکی داشته اند، در تناقض است. درحالی که مقامات دولت و بانک مرکزی بارها اعلام کردند سوئیفت برقرار شده و در اولین روز اجرای برجام عنوان شد که هزار ال.سی باز شده است، فعالان اقتصادی می گویند سوئیفت برای ایران به صورت نصفه نیمه برقرار شده است.

روزنامه جام جم با انتشار عنوان عیادت از آقای بازیگر، نوشت: رضا میرکریمی و پرویز پرستویی با حضور در منزل عزت الله انتظامی از این بازیگر سرشناس، عیادت و از او برای حضور در مراسم اکران نسخه تصحیح شده فیلم «گاو» دعوت کردند. آن طور که ایسنا نوشته، در این دیدار که انتظامی و پرستویی خاطراتشان را هم مرور کردند، تابلویی از پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر که عکس عزت الله انتظامی در فیلم «گاو» بر آن نقش بسته، به عنوان یادگاری به آقای بازیگر اهدا شد.

تئاتر ما آمپول زن می خواهد، نه دکتر، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: داریوش مودبیان، کارگردان نمایش «مزاحم کوچولو» در گفت و گویی اظهار داشت: در کار نمایش اصلا مساله مدرک مطرح نیست. ما این همه دکتر در تئاتر داریم، اما آمپول زن نداریم. ما آمپول زن هستیم و باید کارمان را به عنوان تکنیسین و کننده انجام دهیم و ادامه دهیم. ما می خواهیم علاوه بر دارا بودن علم، صاحب فن هم بشویم. کار تئاتر به عاملِ عالم نیاز دارد. اما الان یکسویه رفتار می کنند؛ یا فکر می کنند از روز اول باید عامل باشند و احتیاجی به علم ندارند یا می خواهند علم داشته باشند و خودشان را از عمل بی نیاز ببینند و پا روی پا بیندازند و درس بدهند.

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان توسل دوباره آمریکا به چماق شورای امنیت، آورد: واکنش آمریکا به رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه دارد و این کشور قرار است به بهانه این که آزمایش های موشکی اخیر، نقض قطعنامه 2231 است، این موضوع را در جلسه امروز شورای امنیت مطرح کند. این خبر را سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از آن مطرح کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خواستار اقدام فوری علیه ایران به دلیل آزمایش موشکی سپاه پاسداران شد و ادعا کرد، واکنش کشورهای 1+5 در این زمینه، گامی مهم و آزمونی است برای قدرت های جهانی که مشخص می کند چگونه از پس اجرای توافق هسته ای برمی آیند. این درحالی است که حتی مقامات آمریکایی هم گرچه مدعی هستند آزمایش موشکی سپاه، نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است، اما اذعان دارند که چنین رزمایش هایی، ارتباطی با برجام ندارد.

این روزنامه یادداشت های «حربه پوسیده تهدید کارایی ندارد» و «اتحادیه عرب و جبران حقارت ها» را به ترتیب به قلم حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت خارجه و حاکم قاسمی عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) منتشر کرد.
روزنامه جام جم در ضمیمه چاردیواری عنوان «به احترام نوروز کدورت ها را کنار بگذاریم » را برجسته کرد.

«آغاز آیین سنتی «نوروزگاه» در 12 استان»، «اتحادیه عرب در خدمت رژیم صهیونیستی»، «مواد محترقه 7 قربانی گرفت» و «پیکان افزایش جرایم رانندگی به سمت متخلفان» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: