کد خبر: ۶۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 14 March 2016
رزمایش موشکی «اقتدار ولایت» که هفته گذشته انجام شد، یک بار دیگر ایران را به موضوع بررسی در شورای امنیت سازمان ملل بدل کرده است. آزمایش موشک های بالستیکی که سبب شد مقامات غربی یک بار دیگر نگران نقض قطع نامه ٢٢٣١ شوند و واکنش نشان دهند.
روزنامه شرق : رزمایش موشکی «اقتدار ولایت» که هفته گذشته انجام شد، یک بار دیگر ایران را به موضوع بررسی در شورای امنیت سازمان ملل بدل کرده است. آزمایش موشک های بالستیکی که سبب شد مقامات غربی یک بار دیگر نگران نقض قطع نامه ٢٢٣١ شوند و واکنش نشان دهند.

این روزنامه با اشاره به عنوان برخی ریاضت کشی ها ریاکاری است، آورد: صبح شنبه نشست هم اندیشی برگزیدگان مرحله اول و راه یافتگان به مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در راستای گام دوم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی و محمدرضا عارف برگزار شد. در این مراسم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «خیلی از ریاضت کشی ها ریاکاری است، قرار نیست مردم با ریاضت زندگی کنند. نمایندگان مجلس آینده به فکر معیشت مردم باشند».

مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: مراسم عزاداری شب شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها، (شنبه شب) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، رئیس جمهور، اعضای هیأت دولت و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند.

این روزنامه با انتخاب عنوان چرا این همه توهین می کنیم و دروغ می گوییم؟، از قول رئیس جمهوری می نویسد: چرا این همه تهمت و توهین می کنیم و دروغ می گوییم؟!، تا چه حد تنگ نظری؟!، گویی، برخی نمی توانند عظمت و رفاه ملت را ببینند!. ببینید درجامعه چه خبر است، چرا فضای برادری و وحدت در جامعه به وجود نمی آوریم و به فکر خود و حزب و جناحمان هستیم. چرا به فکر کشور و عظمت این ملت نیستیم و برای راحتی این مردم تلاش نمی کنیم، دلیل این است که این دولت در این دوره توانسته کاری بزرگ را نه خودش بلکه توسط ملت انجام دهد و کنار مردم باشد.

روزنامه شرق با درج عنوان اختلاس های میلیاردی در «رفاه»، نوشت: مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که ٥٠ میلیارد ریال بن رفاه در روزهای قبل از انتخابات ٩٢ با چه هدفی انجام شده است، گفت این مسئله از زبان من نباید گفته شود. بهتر اینکه رسانه ها این مسئله را بررسی کنند و بگویند چرا به ١١ شرکتی که توسط تعداد محدودی از افراد یک شبه ایجاد شده اند، این میزان بن داده اند و همین بن ها را که اصل پول آن از رفاه خارج شده است، در محاسبه سود شرکت نیز وارد کرده اند. گل زاده اختلاس ها را مربوط به گذشته دانست که در حال پیگیری است؛ اما گفت مصیبت بزرگ تر این است که در سال های قبل عده ای از افراد نورچشمی را که تعدادشان به بیش از صد نفر می رسد، بدون اینکه تجربه و تخصصی در این کار داشته باشند، وارد رفاه کرده اند و با آنها قرارداد رسمی امضا کرده اند و حالا متأسفانه اگر حرفی به این افراد زده شود، صدای برخی رسانه ها بلند می شود که رفاه تعدیل و اخراج می کند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «کنایه های آیت الله مصباح در دفتر جلیلی»، «قربانیان چندگانه کف خیابان»، «کفاشیان: جای دولت بودم از کفاشیان حمایت نمی کردم» و «برنده خرس طلای برلین: مایکل مور مستند را به قتل رساند» پرداخت.
روزنامه شرق در ستون سرمقاله عنوان «حجاریان، نماد شکست خشونت» نوشته حسین پایا را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: