کد خبر: ۶۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 14 March 2016
پلیس مالزی دو خبرنگار استرالیایی را پس از تلاش برای نزدیک شدن به نخست وزیر این کشور به اتهام نقض امنیت ملی بازداشت کرد.
 پلیس مالزی دو خبرنگار استرالیایی را پس از تلاش برای نزدیک شدن به نخست وزیر این کشور به اتهام نقض امنیت ملی بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا، این دو خبرنگار شبکه 'ای.بی.سی' استرالیا قصد داشتند در شهر 'کوچینگ' مرکز ایالت ساراواک در شرق مالزی به 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر نزدیک شوند که توسط پلیس بازداشت شدند.

'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی دستگیری این دو نفر را تایید کرد و گفت این دو نفر ادعا می کنند خبرنگاران بنگاه خبری استرالیا در سیدنی هستند.
وی گفت این دو خارجی دستورات پلیس را رعایت نکرده و خط امنیتی را در جریان سفر نخست وزیر به ساراواک شکسته اند.

به نوشته روز دوشنبه تارنمای 'نیو استریت تایمز'، 'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی نیز پس از بازداشت این دو روزنامه نگار، گفت که دولت و وزارت کشور به طور کامل به مطبوعات احترام می گذارند و به هیچ وجه قصد سرکوب آزادی مطبوعات در کشور را ندارند.

وی گفت که وزارت کشور هرگز رسانه های داخلی و خارجی را برای پوشش خبری رویدادها در مالزی محدود نمی کند، با این وجود، آنها باید وظایف خود را با توجه به اخلاق روزنامه نگاری انجام دهند.

این دو روزنامه نگار به قید وثیقه آزاد شدند، گذرنامه های آنها نیز بازگردانده شد، اما نمی توانند این کشور جنوب شرق آسیا را ترک کنند.
تارنمای شبکه خبری 'ای.بی.سی' نیز نوشت که این دو نفر در مورد اتهامات فساد مالی نخست وزیر مالزی تحقیق می کردند.

شبکه خبری آسیا وابسته به سنگاپور نیز نوشت که این دو خبرنگار شبکه 'ای.بی.سی' تلاش داشتند از 'نجیب تون رزاق' در مورد یک رسوایی فساد مالی سئوال کنند.

نخست وزیر مالزی متهم به دریافت کمک 700 میلیون دلاری از عربستان و فساد مالی در یک شرکت دولتی تحت نظارت خود و واریز صدها میلیون دلار به حساب های شخصی است، اما دادستان کل مالزی چندی پیش تاکید کرد که نجیب تون رزاق از این اتهامات مبری است و پرونده بررسی را مختومه اعلام کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: