کد خبر: ۶۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 12 March 2016
اولین کتابخانه سیار شمال کشور و کتابخانه ولایت از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي در اين منطقه آزاد افتتاح و به بهره برداري رسيد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دراین مراسم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در آیات قرآن و احادیث مختلف گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی، منطقه آزاد انزلی  نیز توجه ویژه ای به این امر خطیر دارد.

رضا مسرور با بیان اینکه توسعه فرهنگی درجوامع ازمسیرکتاب می گذرد افزود: با توجه به وجود سلیقه های مختلف درامر کتابخوانی می بایست در راستای تامین نیاز برای نشر فرهنگ کتابخوانی فعالیت شود.

مسرور با اشاره به اقدامات خوب  اداره کل کتابخانه  های عمومی استان در یک سال جاری گفت: لازمه ایجاد تحول دربخش اقتصادی  در هر منطقه ، توجه به فرهنگ و توسعه فرهنگی  است.
رییس شورای فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلي از برنامه های سازمان برای گسترش فضاهای مطالعه کتاب در سطح منطقه خبر داد و گفت: در نظر داریم که  در تمامی پروژه های سرمایه گذاری تجاری، خدماتی و نمایشگاهی مکانی را برای مطالعه کتاب از زمان افتتاح در نظر گرفته شود تا نیازهای مرتبط با این حوزه به طور کامل مرتفع گردد.

معاون توسعه کتابخوانه های عمومی و کتابخوانی نهاد کتابخانه های کشور در این مراسم افتتاح کتابخانه سیار درمنطقه ازاد انزلی را بعنوان الگویی برای سایر مناطق ازاد درکشور دانست و افزود: درمنطقه آزاد انزلی پیوست فرهنگی  فعالیت های تجاری و اقتصادی بعنوان یکی از حلقه های مفقوده درسند مهندسی فرهنگی کشور انجام شده است.

محمد الهیاری با اشاره به توسعه کمی و کیفی کتابخوانه ها بعنوان یکی از اهداف نهاد کتابخانه های کشور گفت: بزرگترین کتابخانه شمال کشور در مرکز استان گیلان به زودی به بهره برداری می رسد.که افتتاح این کتابخانه تاثیر بسزایی در افزایش سرانه مطالعه کتاب خواهد داشت.

الهياري به گشایش دومین کتابخانه تخصصی ویژه کودکان کشور دررشت اشاره كرد و افزود:کتابخانه باران  الگوی بسیار خوبی برای کتابخوانی کودکان درکنار والدین است.
در ادامه اين مراسم مدیرکل کتابخانه های گیلان با اشاره به اینکه نام منطقه آزاد در نگاه اول فعالیت اقتصادی را در ذهن تداعی می کند گفت: منطقه ازاد انزلی با ارائه کارهای فرهنگی در این منطقه توانایی خود را درپرداختن به فعالیت های  فرهنگی درکنار فعالیت های تجاری، اقتصادی و گردشگری به اثبات رسانده است.

امیر محمدپور با قدردانی از راه اندازی اولین کتابخانه سیار شمال کشور در منطقه آزاد انزلی و تقدیر از حمایت این سازمان در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: کتابخانه سیار از نقاط مغفول مانده گسترش فرهنگ مطالعه در شمال کشور بود که با حمایت های مهندس مسرور این نیاز در منطقه مرتفع گردید.
محمدپور راه اندازی ایستگاه مطالعه، کتابخانه مشارکتی ولایت و کتابخانه سیار را سه  اقدام مهم سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه کتاب اعلام كرد و گفت: منطقه آزاد انزلی قابلیت  نام گذاری به عنوان اولین منطقه آزاد دوستدار کتاب کشور را دارا است و همچنین کتابخانه امام علی(ع) در روستای لیجارکی  در این منطقه به دلیل افزایش سطح کیفی، از درجه روستایی به درجه هفت ارتقاء یافت.
گفتنی است؛ در اين نشست فاتحی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلي گزارشی از فعالیت های اجراشده این سازمان در حوزه فرهنگی به ویژه اقدامات انجام شده در خصوص توسعه فرهنگ کتابخوانی را ارائه کرد و گفت: پس از شش ماه از گذشت تفاهم نامه همکاری این معاونت با اداره کل کتابخانه های عمومی استان بیش از هشتاد درصد از تعهدات این سازمان انجام شده است که انجام این حجم از فعالیت ها در این مدت کوتاه نشان از دید وسیع مدیریت عالی سازمان در راستای حمایت از فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: