کد خبر: ۶۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 12 March 2016
بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند با توجه به اینکه لیست 30 نفری اصلاح طلبان و حامیان دولت در استان تهران از رای اعتماد حداکثری مردم برخوردار بوده است طبیعتا چنین رویکردی انگیزه و هدف جریان اصلاحات و اعتدال را برای به دست آوردن مابقی کرسی های مجلس دهم شورای اسلامی دو چندان کرده است.
روزنامه ابتکار در شماره شنبه 22 اسفند در تشریح تیتر یک، می نویسد: بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند با توجه به اینکه لیست 30 نفری اصلاح طلبان و حامیان دولت در استان تهران از رای اعتماد حداکثری مردم برخوردار بوده است طبیعتا چنین رویکردی انگیزه و هدف جریان اصلاحات و اعتدال را برای به دست آوردن مابقی کرسی های مجلس دهم شورای اسلامی دو چندان کرده است.

ابتکار: همه گزینه ها روی میز اصلاحات
این روزنامه با انتخاب عنوان توصیه هایی برای انتخاب رهبر آینده، نوشت: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت الله خامنه ای بعد از تبیین ویژگی ها و پیام های انتخابات هفتم اسفند، خاطرنشان کردند: مردم با حضور در صحنه، وظیفه خود را انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است که به وظایف خود عمل کنند. حضرت آیت الله خامنه ای ابتدا به بیان وظایف نمایندگان دوره جدید مجلس خبرگان به عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی پرداختند و گفتند: وظیفه مجلس خبرگان عبارت است از: «انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن». ایشان رعایت این سه ویژگی را در نحوه انتخاب رهبر آینده کشور از اساسی ترین مسئولیت های مجلس خبرگان برشمردند و خاطرنشان کردند: لازم است در انتخاب رهبر آینده ملاحظات، رودربایستی ها و مصلحت اندیشی ها کنار گذاشته شوند و فقط خدا و نیاز کشور و اصل حقیقت، در نظر گرفته شود. رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: اگر در این وظیفه بزرگ کوتاهی انجام گیرد، قطعاً در اساس کار نظام و کشور مشکل بوجود خواهد آمد. 

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان زباله: عیدی نامیمون مسافران به طبیعت، آورد: نوروز نزدیک است. مسافرت ها در این ایام به اوج خود می رسد. مردم ایران در روزهای بهاری با طبیعت همراه شده و زمان بیشتری را در آن سپری می کنند. همراه با افزایش مسافرت ها تولید زباله نیز افزایش می یابد. زباله هایی که در دل طبیعت رها می شود و رنگ کریه به جنگل ها، ساحل ها، دشت ها و ... می دهد. این زباله ها که بخش غالب آن پلاستیکی است، صدها سال طول می کشد که تجزیه شوند. از طرفی دپوی زباله ها بدون تفکیک نوع زباله در شهرهای مختلف ایران بیش از پیش موجبات آلودگی طبیعت را فراهم کرده است و در این ایام به معضلی تبدیل خواهد شد.

این روزنامه با درج عنوان خواست رهبری و مردم ایران در تحقق نتایج علمی توافقات است، نوشت: رئیس دفتر رییس جمهوری که برای شرکت در اجلاس اقتصاد ایران به لندن رفته است، با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس دیدار و گفت وگو کرد.در این دیدار دکتر محمد نهاوندیان با ناکارآمد خواندن سیاست تحریم افزود: تحریمهای اعمال شده علیه ایران در عین ظالمانه بودن ناکارآمد بودن خود را در طی مدتی که ایجاد شد به خوبی نشان داد و از این اتفاق همه طرفهای درگیر متضرر شدند. نهاوندیان با اشاره به ظرفیتهای ایجاد شده برای توسعه روابط دو کشور بعد از برجام گفت: 

انتظار از دولتها و به خصوص آنهایی که در مذاکرات و توافق انجام شده نقش جدی داشته اند این است که بعد از اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریمها زمینه های فعالیتهای بانکی و تبادلات تجاری موسسات مالی و بانکها را فراهم کنند. رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان خطاب به وزیر خارجه انگلیس گفت: انتظار رهبری و مردم ایران از دولتها و کشورهای علاقه مند به توسعه روابط تجاری و هیات هایی که برای توافق و توسعه روابط اقتصادی به ایران می آیند اقدامات عملی است که تاثیری مستقیم و عینی در اقتصاد ایران داشته باشد.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان نگاهی به فضای سیاسی ایران پس از انتخابات، می نویسد: ریشه بسیاری از اختلافات بین سیاستمداران کشور به این برمی گردد که ما تعریف شفاف و هماهنگی از سیاست در کشور نداریم. البته ناگفته نماند هر چند احزاب و گروه های سیاسی از اساسنامه و مرامنامه مشخصی برخوردارند، اما در عرصه عمل فعالیت بسیاری از آن ها نیز شفاف نبوده است. در این میان اصول مشترک و مشخصی مانند اصل جمهوری اسلامی، اصل ولایت فقیه و فعالیت در جهت تعالی کشور و خدمت به مردم در میان همه وجود دارد.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «انتخابات، حق انتخاب را از اقلیت نمی ستاند» به قلم محمدعلی وکیلی اختصاص داد.
«دولت گذشته، میراث اقتصادی بدی به جای گذاشت»، «عراقچی: برجام معجزه نمی کند» و «تبانی برای خالی کردن جیب توریست ها!» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: