کد خبر: ۶۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 12 March 2016
نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بندرلنگه همه فاکتورهای ایجاد منطقه آزاد تجاری را دارد و با توجه به ظرفیت‌های استان هرمزگان این مهم در آینده تحقق پیدا می‌کند.
نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بندرلنگه همه فاکتورهای ایجاد منطقه آزاد تجاری را دارد و با توجه به ظرفیت‌های استان هرمزگان این مهم در آینده تحقق پیدا می‌کند.

احمد جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه اظهار داشت: طرح منطقه ویژه اقتصادی بندرلنگه از دستور کار مجلس خارج شده ولی ما نیز پیگیر هستیم چراکه بندرلنگه همه فاکتورهای ایجاد منطقه آزاد را دارد و با توجه به ظرفیت‌های استان هرمزگان این مهم در آینده تحقق پیدا می‌کند.

وی افزود: بندرلنگه ظرفیت‌های لازم را برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد و رویکرد سازمان مناطق آزاد تجاری به این موضوع مثبت است بخصوص این‌که بندرلنگه فاصله اندکی تا منطقه آزاد کیش دارد و از سوی دیگر می‌تواند در غرب هرمزگان به کانون رشد و توسعه تبدیل شود و به جایگاه تاریخی خود در اقتصاد کشور نیز دست یابد.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد در صورت موافقت با تبدیل بندرلنگه در آینده به منطقه آزاد تجاری، این بندر از نظر صادرات در اولویت قرار گیرد و درخواست مردم از دولت استفاده از مدیران توانمند در همه امور شهرستان است که دولت این امر را به جد پیگیر شده است.

جباری در ادامه گفت: با توجه به این که نظام جمهوری اسلامی با اقتدار ویژه و منحصربه‌فرد توانسته است برخلاف همه تهدیدها همچون جزیره‌ای باثبات در منطقه مطرح و بدرخشید لذا همین اقتدار ملی و ایستادگی در میز مذاکره با قدرت‌های جهانی موجب شده که برخی رقبای منطقه‌ای با ترس از شرایط ویژه ایران و نقش‌آفرینی و قدرت بلامنازع آن در منطقه سعی در حمایت از برخی جریان‌های تروریستی با هدف عرض‌اندام در برابر جریان مقاومت برآیند که بدون شک با آگاهی و هوشمندی ملت‌های منطقه، این جریان‌ها دچار انحلال شده و از بین خواهند رفت.

وی بیان داشت: توسعه این استان به‌عنوان پیشانی اقتصادی کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این استان با قابلیت‌های منحصربفرد منطقه‌ای و بین‌المللی قادر است تا در عرصه‌های مختلف بخصوص در حوزه‌های بندری و دریایی، نفت، صنایع دریامحور، کشتی‌سازی، فولاد، آلومنیوم، گمرکات و … نقشی اساسی ایفا نموده و با سرمایه‌گذاری مناسب در هر کدام از این بخش‌ها، می‌توان اعتبار و بودجه مورد نیاز برای چندین استان کشور فراهم آورد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در خصوص تسریع در توسعه حمل و نقل ریلی و خط آهن از مسیر خوزستان - عسلویه - پارسیان - بندرلنگه - بندرعباس و بلعکس، طرح مورد نظر برای آینده ارائه شده است و لازمه آن این است که این شهرها از غرب بهم وصل شوند تا توسعه و رونق شهرستان‌های غرب هرمزگان را بدنبال داشته باشد.

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس یادآور شد: اختصاص ردیف مستقل جذب برای مراکز بهداشتی و درمانی غرب استان، تخصصی‌سازی فعالیت گمرکات و بنادر، اختصاص بخشی از درآمدهای مناطق آزاد برای توسعه مناطق همجوار، گسترش دامنه مناطق آزاد و تجاری، افزایش سهم اشتغال در صنایع نفتی، الزام به ابلاغ سهم 50 درصدی استخدام در صنایع به نیروهای منطقه، الزام به پرداخت سهم یک درصد مناطق نفتی و گازی و ... از جمله پیشنهادهایی است که به طور دقیق و مفصل به کمیسیون‌ها برای بررسی و تصویب در بودجه سال آینده داده شده است.

جباری در پایان تصریح کرد: بیکاری به درد و رنج عمیقی در جان مردم مبدل شده که انتظار می‌رود دولت در این زمینه با همکاری دیگر قوا راه‌حلی اساسی بیندیشید و با بهره‌برداری از پالایشگاه بندرآفتاب باری از دوش مردم در این بخش برداشته شود و منجر به اشتغالزایی در منطقه گردد. البته تلاش‌های دولت در این زمینه مشهود است اما باید به روند کارها در این مسیر شتاب بیشتری داد تا با وجود این همه ساحل و ظرفیت در سراسر هرمزگان شاهد بیکاری جوانان و گرایش آن‌ها به مسائل دیگر نشویم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: