کد خبر: ۶۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - 10 March 2016
مدیر موزه جانورشناسی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به وجود گونه‌های نادر و گاهی منقرض‌شده در این موزه، گفت: این موزه می‌تواند ظرفیت گردشگری منطقه را ارتقا دهد.

مدیر موزه جانورشناسی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به وجود گونه‌های نادر و گاهی منقرض‌شده در این موزه، گفت: این موزه می‌تواند ظرفیت گردشگری منطقه را ارتقا دهد.

سید حسام‌الدین رکنی در گفت‌و‌گو با  (ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان این‌که قدمت موزه جانورشناسی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان به بیش از 50 سال پیش باز می‌گردد، اظهار کرد: دکتر رستمی استاد فقید دانشگاه به کمک جمعی از دانشجویان خود این موزه را پایه‌ریزی کردند.

وی با اشابه به این که نمونه‌های جانوری بسیاری در این موزه نگه‌داری می‌شود، افزود: علاوه بر حفظ و نگه‌داری اکنون برخی از گونه‌ها اصلاح و بازسازی می‌شوند.

مدیر موزه جانورشناسی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با بیان این‌که اکنون فلور گیاهی و فوم حشرات به بخش‌های موزه اضافه شده است، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که تمام استان را پوشش دهیم. تمام گونه‌های موجود در موزه شامل پستانداران، پرندگان، خزندگان، آبزیان، حشرات و گیاهان از گونه‌های بومی استان هستند.

رکنی خاطرنشان کرد: بسیار مشتاق هستیم که امکان بازدید دانش‌آموزان از موزه فراهم شود زیرا یک نگرش و انگیزه برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند؛ اکنون تلاش ما این است که بازدید دانش‌آموزان رایگان و محدودیتی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به وجود گونه‌های نادر در موزه جانورشناسی این دانشگاه، گفت: در این موزه برخی گونه‌های حیوانی بومی نگه‌داری می‌شوند که اکنون منقرض شده‌اند و به‌طور مثال گونه‌ای از خرس دوچاله که حدود 35 سال پیش از اطراف ایذه به موزه ارسال شد، اکنون سال‌های سال است که دیگر رؤیت نشده و یا کفتاری که در اطراف ملاثانی زیست می‌کرد اکنون به‌ندرت در منطقه مشاهده می‌شود. آهوی جوی نیز در موزه نگه‌داری می‌شود اما این آهو دیگر در استان دیده نمی‌شود.

مدیر موزه جانورشناسی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با بیان این‌که بیشتر این جانواران با روش تاکسیدرمی آماده شده‌اند، تصریح کرد: با استفاده از مواد شیمیایی احشام پستانداران و تمام مواد فسادپذیر مگر در مواردی که الزام داریم حفظ شود، از بدن جاندار خارج می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری این موزه گفت: هم‌زمان با بازسازی جانوران به دنبال توسعه موزه نیز هستیم و با سازمان مربوطه ارتباطاتی برقرار کرده‌ایم تا مردم بتوانند از این موزه بازدید کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: