کد خبر: ۶۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 09 March 2016
نوزدهمین و آخرین اجلاسیه خبرگان دور چهارم از روز گذشته در ساختمان سابق مجلس آغاز به کار کرد. افتتاحیه اجلاس برخلاف روال معمول یک مهمان ویژه از میان خود اعضای خبرگان داشت. آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان به جایگاه آمده بود تا درباره برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه گزارش بدهد.
روزنامه همشهری در شماره چهارشنبه 19 اسفند نوشت: نوزدهمین و آخرین اجلاسیه خبرگان دور چهارم از روز گذشته در ساختمان سابق مجلس آغاز به کار کرد. افتتاحیه اجلاس برخلاف روال معمول یک مهمان ویژه از میان خود اعضای خبرگان داشت. آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان به جایگاه آمده بود تا درباره برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه گزارش بدهد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان وزیر اقتصاد: نفسم را بریده اند، اختصاص داد و آورد: وزیر اقتصاد دوشنبه شب پرده از نقش عوامل رانت و فساد که در برابر خصوصی سازی ایستاده اند برداشت و هشدار داد آن دسته از مدیران دولتی را که مانع خصوصی سازی می شوند، برکنار خواهد کرد. او در عین حال به صورت تلویحی تهدید کرد درصورتی که وضع خصوصی سازی تغییر نکند، کنار خواهد رفت. علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به صراحت گفت: در 2 سال گذشته نفسم را بریده اند. درصورت تداوم روند واگذاری شرکت های دولتی برای رد دیون و تهاتر، ترجیح می دهم وزیر نباشم تا این افتضاح به نام من ثبت نشود.

روزنامه همشهری با انتشار عنوان حراست از فضای سبز؛ وظیفه همگانی، نوشت: در هفته منابع طبیعی، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز گذشته یک اصله نهال، غرس کردند. حضرت آیت الله خامنه ای سپس در سخنانی، با تاکید بر ضرورت قدر دانستن گیاهان و درختان که مایه برکت زندگی بشر هستند، گفتند: همه مردم و مسئولان باید در حفظ فضای سبز بویژه فضای سبز جنگل ها و مراتع، به عنوان یک وظیفه کوشا باشند. ایشان با اشاره به تخریب گونه های اصیل و بومی گیاهی در اثر برخی دست اندازی ها به جنگل ها، خاطرنشان کردند: تهاجم به جنگل ها و باغ ها خلاف مصلحت است و بیم آن می رود که برخی از این گونه های اصیل از بین بروند، بنابراین وظیفه همه، حراست و حفاظت از فضای سبز است.

تصویب نرخ جدید جرایم رانندگی در دولت، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: پس از آنکه دیوان عدالت اداری مصوبه 6 دی امسال هیات دولت مبنی بر افزایش نرخ جرایم برخی تخلفات رانندگی را ابطال کرد، هیات دولت با کاهش مبالغ مربوط به 9 کد تخلف و افزایش مبلغ یک کد تخلف نسبت به اصلاح نرخ هایی که از سوی دیوان ابطال شده، اقدام کرد. اگرچه خبرگزاری میزان اعلام کرده این نرخ ها از 25 اسفند یعنی سه شنبه هفته آینده نیز لازم الاجراست، اما هنوز پلیس اظهارنظر رسمی در این باره نکرده است. امروز قرار است رئیس پلیس راهور در این باره صحبت کند و پیش بینی می شود که نرخ های جدید در سفرهای نوروزی امسال اعمال شوند.

روزنامه همشهری در ستون یادداشت با انتخاب عنوان «درخشش اخلاق در سپهر سیاست» به قلم محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان، می نویسد: متاسفانه در فضای سیاسی و خبری کشور ما زیبایی ها کمتر دیده و یا گفته می شود. اگر عارف شیراز افتخار می کرد که «دیده نیالوده ام به بد دیدن»، خیلی از ما عادت کرده ایم که خوبی ها را نبینیم و نگوییم؛ بگذریم از اینکه برخی هم اساسا خوبی ها را نیز با عینک بدبینی، زشت می بینند. حضرت آیت الله محمدیزدی یکی از درخشان ترین این ستاره ها است که پیش از این بارها به ویژگی های برجسته و از جمله عدالت و آزادگی ایشان تصریح کرده ام. سخنان ایشان در جلسه دیروز مجلس خبرگان رهبری از درس های کم نظیر اخلاقی است که سکوت درباره آن، کفران نعمت است. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «قاچاق، رمق صنعت را گرفت»، «گزارش سیف از موانع سوئیف»، «غرش بالستیک سپاه در دل آسمان»، «فرار اعضای داعش در سوریه»، «خطر انتشار عکس کودکان در فضای مجازی»، «از استانداردهای سوانح سوختگی عقب هستیم» و «رونمایی از سریال های نوروزی» را منتشر کرد.

روزنامه همشهری در ضمیمه نوروز 95 عنوان «10 پرونده سال 94» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: