کد خبر: ۶۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 09 March 2016
مدیر جهاد کشاورزی محلات از عرضه افزون بر 260 میلیون بوته گل تولیدی گلخانه های این شهرستان درآستانه نوروز در سراسر کشور خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی محلات از عرضه افزون بر 260 میلیون بوته گل تولیدی گلخانه های این شهرستان درآستانه نوروز در سراسر کشور خبر داد.

عیلرضا وکیل زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 190 میلیون از این میزان شامل گلهای همیشه بهار، سنبل، لاله، میمون سینرر ،پامچال و اطلسی است.

وی ادامه داد: 70 میلیون اصله نیز درخت و درختچه زینتی ویژه کاشت در فضای سبز شهری است که به مناطق جنوب کشور از جمله بندرعباس، بوشهر، قشم و کیش ارسال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات ادامه داد: تعدادی درخت و درختچه نیز بعد از ایام نوروز به استانهای سردسیر کشور همانند اردبیل، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی و غربی ارسال می شود.

وکیل زاده بیان کرد: گل وگیاه تولیدی شهرستان محلات از 903 هکتار گلزارهای این شهرستان برداشت و روانه بازار داخلی شده است. 

وکیل زاده بیان کرد: شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.

وی افزود: سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در استان مرکزی 990 هکتار است که حدود 90 درصد سطح زیر کشت استان متعلق به شهرستان محلات است.

وکیل زاده گفت: 18 درصد از سطح زیر کشت گل و گیاه کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده ، 80 درصد تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.

محلات از توابع استان مرکزی ویژگی های منحصر به فردی را برای گل کاری دارد که مهمترین آنها قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی و جمعیتی کشور، ارتفاع یک هزار و 750 متری از سطح دریا، احاطه دشت به وسیله کوههای بلند، شیب رو به جنوب منطقه و بافت خاک مناسب است.

سابقه گلکاری در محلات 70 ساله است و در این شهرستان 45 هزار نفری افزون بر سه هزار نفر به صورت رسمی در 700 واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی مشغول به کار هستند.
برچسب ها: محلات ، گل ، نوروز ، فضای سبز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: