کد خبر: ۶۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 08 March 2016
حضرت آیت الله خامنه ای در حکمی حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند. در بخشی از این پیام آمده است: خدمت به زائران آن بارگاه مقدس به ویژه ضعفا و نیازمندان را از رئوس برنامه های خود قرار دهید.
 روزنامه همشهری در شماره سه شنبه 18 اسفند در تشریح تیتر یک، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای در حکمی حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند. در بخشی از این پیام آمده است: خدمت به زائران آن بارگاه مقدس به ویژه ضعفا و نیازمندان را از رئوس برنامه های خود قرار دهید.

این روزنامه با بررسی عنوان مجتمع تجاری متخلف پلمب شد، آورد: بامداد دوشنبه با حضور برخی مسئولان و مدیران شهری حکم توقف فعالیت مجتمع تجارت جهانی فردوسی به اجرا در آمد. پس از آنکه گزارش های سازمان نظام مهندسی، میزان استحکام مرکز تازه ساز تجارت جهانی واقع در خیابان فردوسی را زیر سوال برد.

 از سوی شورای شهر و شهرداری تهران از مالک این پروژه خواسته شد تا کار مقاوم سازی این مرکز را انجام دهد اما بعد از گذشت یک سال وقتی گزارش های سازمان نظام مهندسی، نشان داد که تذکرات صورت گرفته از سوی مسئولان مورد بی توجهی قرار گرفته و نگرانی ها بابت استحکام و ایمنی این سازه همچنان پابرجاست، مدیریت شهری با دریافت حکم لازم از مراجع قضایی ادامه کار این مرکز را متوقف کرد. 

روزنامه همشهری با درج عنوان چرا میوه های قاچاق نابود می شوند؟، نوشت: واردات قاچاق با مبدا نامشخص، آلودگی های نباتی و خطر احتمال آلودگی عمدی برخی میوه های ممنوعه (آگروتروریسم و بیوتروریسم) دلایل اصلی صدور حکم قضایی برای امحای بیش از 31 تن میوه ممنوعه کشف شده، اما برخی این دلایل را کافی ندانسته و بر ضرورت توزیع میوه های مذکور بین نیازمندان تأکید می کنند.

 بنابر اعلام ستاد قاچاق کالا و ارز در حالی مقرر شده فردا 31تن میوه ممنوعه کشف شده (با سهم 90درصدی استان تهران) امحا شود که انتشار این خبر برخی واکنش ها در شبکه های اجتماعی مبنی بر ضرورت جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های هزینه شده برای واردات این میوه ها، ضرورت توزیع رایگان این اقلام بین نیازمندان و ناکافی بودن برخی دلایل اعلام شده برای امحای این میوه ها را به دنبال داشته است.

این روزنامه با انتشار عنوان خطر فراموشی 6میلیون نفر، آورد: بی توجهی هیأت رئیسه مجلس به طرح های دوفوریتی در نوبت مانده که یکی از آنها قرار است افزایش مستمری دست کم ۶میلیون نیازمند از کارافتاده در سال آینده را پیگیری کند، تذکر جداگانه ۲نماینده مجلس را به دنبال داشت. پس از در دستور کار قرار گرفتن خارج از نوبت یک طرح تقریبا سیاسی، حسینعلی حاجی دلیکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، این کار هیأت رئیسه را غیرقانونی و مصداق بی توجهی به فقرا توصیف کرد.

سازمان محیط زیست؛ مسئول اصلی آلودگی هوا، دیگر عنوان روزنامه همشهری است که در تشریح این مطلب می خوانیم: شهردار تهران یک بار دیگر آلودگی هوا را مهم ترین چالش پایتخت عنوان کرد. قالیباف به این مهم نیز اشاره کرد که مسئول اصلی مقابله با آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست است. محمدباقر قالیباف که یکشنبه شب در برنامه تلویزیونی پایش حاضر شده بود، با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: اگر بخواهیم هرگونه برنامه ریزی ای برای حل آلودگی هوا انجام دهیم یکی از محورهای جدی آن توسعه حمل ونقل عمومی خواهد بود که سلامت اداری نیز می تواند به این کار کمک کند.

این روزنامه در ستون یادداشت عنوان «حسابگری ترکیه در منافع مشترک با ایران» به قلم پیرمحمد ملازهی کارشناس مسائل سیاست خارجی، را منتشر کرد، در این مطلب آمده است: سفر داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه به ایران مبتنی بر یک تحلیل از روابط چند سال اخیر 2 کشور دارای 2 هدف عمده اقتصادی و بررسی موضوع سوریه بود. 

«تمرین موبایل قاپی پس از تماشای فیلم اکشن»، «آغاز فاز سوم فیلترینگ»، «گزارشی از جشن تولد سبقت مجاز»، «سایه جنگ در شبه جزیره کره»، «مردی که درک جهان از مهندسی را متحول کرد» از دیگر عنوان های صفحه نخست روزنامه همشهری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: