کد خبر: ۶۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - 07 March 2016
پس از اجرائی شدن برجام و رفع تحریم ها، فضائی مناسب ، مطمئن و قابل اعتماد برای سرمایه گذاری وگسترش مراودات اقتصادی و مالی ایران با دنیا در مقیاس گسترده ای فراهم آمده است.
علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن گفت : پس از اجرائی شدن برجام و رفع تحریم ها، فضائی مناسب ، مطمئن و قابل اعتماد برای سرمایه گذاری وگسترش مراودات اقتصادی و مالی ایران با دنیا در مقیاس گسترده ای فراهم آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن ، افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن كه در همایش تجاری ایران و آلمان در فرانكفورت و در محل اتاق دو كشور در جمع مدیران ارشد بانكی ، مالی و نخبگان صنعتی و فعالان اقتصادی ایران و آلمان سخن می گفت ، با بیان این مطلب افزود : سیاست دولت ایران ارتقاء سطح سرمایه گذاری های مشترك با سرمایه گذاران جهانی است و در این راه به صورت جدی مصمم است.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن تاكید كرد: ایران برای هرگونه تعامل و همكاری اقتصادی دارای جایگاهی معتبر است و نظام بانكی كشورمان نیز چارچوبی قابل اتكا و مطمئن دارد.

وی با تأكید بر اینكه امروز تعامل و مراودات بین المللی ایران وارد فضای بسیار مثبتی شده است ، افزود : به طور قطع بانك صنعت ومعدن می تواند در فضای روشن امروز نقش خود را پررنگ تر ایفا كند.

افخمی با بیان این مطلب كه ایران قصد دارد در زمینه صنایع زیربنایی سرمایه‏گذاری مشتركی را با كشورهای دارای توانمندی بالا انجام دهد، تصریح كرد : بانك صنعت و معدن گفتگوهای مفیدی با بانك‏های اروپایی را انجام و تعهدپذیری كشورمان در عرصه جهانی و برای ورود به عرصه تعاملات بین‏المللی بر همگان اثبات شده است. در واقع سوابق درخشان مالی بانك صنعت و معدن موجب می‌شود كه بانك‌ها و موسسات مالی بین‎المللی بتوانند با اطمینان خاطر به تبادل مالی با این بانك مبادرت نمایند.

افخمی بانك صنعت و معدن را بانكی توسعه ای با ظرفیت علمی و عملی بالا دانست و تصریح كرد با نگاهی به عملكرد این بانك درتأمین پروژه های صنعتی می توان به جایگاه ویژه آن در عرصه صنعت و معدن ایران پی برد.

وی اظهارامیدواری كرد كه در آینده بانك صنعت ومعدن با بانك های اروپایی به خصوص بانك های آلمانی برای تأمین مالی همكاری های گسترده ای را انجام دهد .

افخمی در ادامه از قصد این بانك برای گسترش شعب بانك ایران و اروپا -كه اكنون تنها در هامبورگ قرار دارد- به برخی دیگر از كشورهای اروپایی خبر داد و گفت مطابق قوانین سرمایه گذاری در ایران هرنوع مشاركت با كشورهای خارجی باید منجر به حمایت از بخش خصوصی و ورود دانش و فن‏‎آوری به كشورمان شود.

وی با اشاره به این كه طی دو سال گذشته روابط خوبی بین این بانك و شركت‌های آلمانی ایجاد شده تصریح كرد: در شرایط پساتحریم فرصت‌های زیادی برای مشاركت مالی شركت‌های اروپایی در ایران ایجاد شده است و زمینه های آن در حال اجرایی شدن است .
مدیرعامل بانك صنعت و معدن با اشاره به این كه بانك‌ها و مؤسسات آلمانی می‌توانند مهارت، تجربه، منابع و فناوری را به كشورمان انتقال دهند گفت: ما در آینده اعتبارات خوبی را در تعاملات بین بانكی به كشور جذب خواهیم كرد.

وی گفت: بانك ایرانی-آلمانی ایران و اروپا (EIH) كه در هامبورگ آلمان قرار دارد بازوی مناسبی برای شروع تعاملات بانك صنعت و معدن با بانك های اروپایی است .

افخمی سرمایه گذاری در بخش‌های پتروشیمی، نفت، گاز، راه‌آهن، صنایع با تكنولوژی بالا و استارت آپ‏ها را فرصت‌های مناسبی برشمردكه بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری آلمانی می‌توانند برای سرمایه‌گذاری و همكاری اقتصادی با ایران روی آن متمركز شوند.

گفتنی است افخمی سال گذشته نیز با حضور درجمع بیش از ٣٠٠ نفر از مدیران اقتصادی و رؤسای شركت های اقتصادی و صنعتی آلمان و همچنین تعدادی از شركت های ایرانی درآن كشور ضمن ارائه تصویر واقعی صنایع ایران به تشریح زمینه همكاری كشورمان با شركت های آلمانی پرداخته بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: